Az ACNielsen Globális Fogyasztói Bizalmi Index novemberben 98 százalékos átlagot ért el (0-200 közötti skálán); ez 6 százalékponttal több, mint az előző, 2005 májusában, rendszeres internet-használók körében végzett felmérés eredménye. A világ legoptimistább fogyasztói Észak-Amerikában és Ázsia-Óceániában élnek. Továbbra is Indiában a legnagyobb a bizalom, 132 ponttal. Ebben szerepet játszhat, hogy az internet-használók alacsony aránya következtében felülreprezentáltak a válaszadók között a fiatalok, magasabb iskolai végzettségűek és nagyobb jövedelműek.
Az európaiak 95 pontos átlagát legnagyobb mértékben a norvégok és dánok 120, illetve 119 pontja múlja felül. Földrészünkön legalacsonyabb a portugálok indexe, akiknek a bizalma csökkent az előző felméréshez képest, és a franciák; előbbiek 60-as, utóbbiak 77-es mutatóval.
Hazánkban novemberben először végezték el a kutatást. A magyar megkérdezettek mindössze 31 százaléka ítéli meg pozitívan munkahelyi kilátásait a következő tizenkét hónap során. Ebből a szempontból az öt legpesszimistább ország közé tartozunk. Ennél alacsonyabb mutatókat Európában csak Portugáliában (8 százalék) és Franciaországban (15) mutattak ki. Földrészünkön a megkérdezettek átlag 47 százaléka számít jóra a munkahelyével kapcsolatban, közeljövőben.
A személyes pénzügyi helyzet, tizenkét hónapon belül várható javulására vonatkozó válaszokkal, a tíz legpesszimistább ország közé kerültünk be; ugyanis honfitársaink közül csak 50 százalék számít anyagi viszonyainak javulására egy éven belül. Földrészünkön a magyaroknál is kisebb arányban számítanak személyes anyagi helyzetük jobbulására a portugálok, franciák és németek. Átlagosan az európaiak 57 százaléka derűlátó ebben a kérdésben.
A fogyasztói árak és anyagi helyzete alapján a magyarok 40 százaléka tartja a jelenlegi időszakot kedvezőnek arra, hogy megvegye a számára szükséges fogyasztási cikkeket. Itt a magyar mutató pontosan megfelel az európai átlagnak. Kevésbé kedvezően ítélik meg a fogyasztási-gazdasági klímát Portugáliában (11 százalék), Görögországban (19), Franciaországban, Olaszországban és Törökországban (30-30). Ausztriában (32) és Hollandiában (35).
Az ACNielsen online felméréssel készült Globális Fogyasztói Bizalmi Indexe a világon a legnagyobb ilyen jellegű kutatás: 2005 novemberében 42 országban, összesen 23 500 rendszeres internetezőt kérdeztek meg, Magyarországon 500-at. Megjegyezendő, hogy a válaszokat befolyásolja az internethasználók eltérő száma: A legfejlettebb országokban ugyanis az adatok szinte az egész közvéleményt tükrözik. Ahol viszont kisebb az internethasználók aránya, mint például Magyarországon is, ott felülreprezentáltak közöttük a fiatalok, magasabb iskolai végzettségűek és az átlagosnál nagyobb jövedelműek.
A felmérés fontos üzenete, hogy Európában látják az alagút végét. A fogyasztók bizalma ugyanis tíz országban nőtt novemberben, a májusi kutatáshoz viszonyítva. Általában javult földrészünkön a munkahelyek biztonságának megítélése. A fogyasztói bizalom növekedésének ellenére, a kutatási eredmények ugyanakkor érzékeltetik, hogy Európa gazdasági és politikai nehézségekkel küzd. Az európai index ugyanis 3 ponttal elmarad a világátlagtól.