A társaság adatai szerint az általa mért legkelendőbb 90 élelmiszer-kategória együttes forgalma ebben az időszakban 1084 milliárd forint volt. A Nielsen szerint erősen polarizálódik az élelmiszerpiac, ami azt jelenti, hogy a legdrágább és a legolcsóbb árkategóriás termékek forgalma erősödött leginkább - írja a Napi Gazdaság.
Ugyancsak trend, hogy a vevők vásárlási döntéseiben mind nagyobb szerepet kap az eladáshelyi kommunikáció vagy a termékek úgynevezett másodlagos kihelyezése. A vásárlók fele például kifejezetten keresi a promóciós termékeket és az árkedvezményes akciókat. Ennek eredményeként minden 100 forint forgalomból 30 promóciós termékek vásárlásából származik.
Az eltelt egy évben érdekesen alakult a kereskedelmi láncok piaci részesedése is. A 10 legnagyobb forgalmú élelmiszerből nyolcnál a hazai élelmiszerláncok piaci részesedése a legnagyobb, csak a sajt és az ásványvíz esetében billen a mérleg nyelve a hipermarketek felé.
A forgalomnövekedés egy év alatt a hazai tulajdonú láncok és a diszkontok esetében volt a legdinamikusabb. Mindkettőnél 1,5 százalékos erősödést mértek, míg a hipermarketeknél lassuló, 0,7 százalékos forgalomnövekedés volt. Az önálló kisboltok élelmiszer-forgalma visszaesett, míg a szupermarketeknél meglepő módon stagnálás mutatkozott.
A bolti eladások legnagyobb mértékben az energiaitaloknál nőttek. A termék forgalma egy év alatt 76 százalékkal erősödött, amelynek az az oka, hogy a gyártók cukormentes változatokkal egészítették ki a kínálatot, illetve a kereskedelmi láncok kedvező árú saját márkás termékekkel igyekeztek ösztönözni a fogyasztást. Ugyancsak jelentős mértékben, mintegy 50 százalékkal erősödött a folyékony szószok értékbeni forgalma és nőtt a mélyhűtött pizzák, illetve burgonyakészítmények forgalma is.