A forgalomból három bolttípus piaci részesedése növekedett: a hipermarketek és a diszkontok mellett, a magyar tulajdonban lévő láncoké, mint a CBA, Coop és Reál - hangsúlyozta Szalóky Tóth Judit, az ACNielsen igazgatója. Az önálló kis boltok pozíciója romlott. Ez a tendencia az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelem további koncentrálódását mutatja.
A hipermarketek 29-ről 30 százalékra növelték részesedésüket az ACNielsen által felmért, 150 árucsoport forgalmából, a múlt évben. A hazai tulajdonú láncok forgalma 24 százalékról, 25 százalékra emelkedett. A diszkontokra, éves átlagban 14 százalék jutott a forgalomból, a tavalyelőtti 13 százalék után. A szupermarketek részaránya 9 százaléknál stagnált.
A mennyiségi értékesítés a termékkategóriák többségében bővült. Az élelmiszerek közül a legnagyobb mennyiségi és értékbeli bővülés az ásványvíz, a túró, a 100 százalékos gyümölcslé és a jeges tea árucsoportokban volt megfigyelhető.