Jelenleg is több tucat kisajátítási per van folyamatban azokkal a földtulajdonosokkal, akik nem fogadták el a földjeikért felkínált összegeket. A megbízó még a nyomvonal megkezdése előtt megpróbált egyezségre jutni az érintetekkel, de több száz tulajdonossal ez nem sikerült.
A főváros XV., XVI., XVII. kerületében ezért több helyen csak szakaszokban tudnak építkezni - mondta az [origo]-nak Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője. Összesen csaknem tizenötezer tulajdonossal kell megegyezni, ugyanis nagyon sok az osztatlan földtulajdon, ami megnehezíti az ügyet. Lassan megy az ügyintézés is, mert se a földhivatalok, se a bíróság nem bírja a rohamot.
A Nemzeti Autópálya Zrt. garantálta, hogy megépül az M31-es szakasz, amely az M0-M3 autópálya, úgynevezett gödöllői átkötése lesz. Az M31-es autóút a civil szervezetek kérésére valósul meg, amelyek több évvel ezelőtt azzal érveltek, hogy ez a Gödöllő felé bekötő út tehermentesíti az M0-s árpádföldi szakaszának tranzitforgalmát - közölte Béni Gyöngyi.
Az északi szektorban a kishíd építése húzódik
Biztos, hogy lesz kishíd Szigetmonostor és Szentendre között. Az építkezés azonban húzódik, mert mire a két település polgármestere megállapodott, hogy hova tegyék a hidat, addigra a civilek és a zöldek pert indítottak a Nemzeti Autópálya Zrt. ellen.
A kishíd Szentendre déli Duna-partján, a Postás-strand közelében kötheti össze a két partot. Így ugyanis némileg csökkenhet a Szentendrére nehezedő átmenő forgalom. Szigetmonostor, Pócsmegyer ötezres lakossága pedig mentesülhet a kényszerű, 20 kilométeres többletutazás terheitől, ekkora kerülő kell ugyanis ma ahhoz, hogy a Tahi-hídon át, kocsival a fővárosi munkahelyüket elérjék.
Az öt helyi civil szervezet azért perel, mert szerintük minden építkezést le kell tiltani. A híd ügyében indított per június végén folytatódik, miután a Fővárosi Bíróság nemrégiben elnapolta a tárgyalást. A híd pedig, ha minden jól megy, leghamarabb 2008 nyarára készülhet el.