Szentgotthárdon a cég magyar üzemében tavaly 2110 darab, teherautókba építhető automata sebességváltót és 450 ezer benzines motort gyártottak Opelekhez, a cégnél nyolcszázan dolgoznak, közülük hatvanan az Allisonnál - derül ki a Náépszabadságból.
A GM Powertrain Magyarország tavalyi árbevétele 444 millió euró volt, ennek kis része származik a sebességváltó-gyártásból. Az idei termelést nem érinti a tulajdonosváltás, ám azt nem lehet tudni, hogy hosszabb távon ez mit jelent a magyarországi részleg életében.
A megállapodás hírére 38,66 dollárra emelkedett az Allison-részvények ára, ami 77 centes drágulást jelent. A buszokhoz, nehézteher-autókhoz és katonai járművekhez is beszállító cégnél korábban már születtek tervek a termelés racionalizálására és a költségcsökkentésre, ám más egységeihez hasonlóan az Allisontól is inkább megvált a General Motors.
Az anyacég már korábban eladta az alkatrész-beszállító Delphit, majd Suzuki-részesedését, kiszállt a Fiatból, a Fujy Heavy Induistriesből és megvált a GMAC pénzügyi szolgáltató társaságtól.