A 2002 szeptemberében kezdődött munka során két folyót tereltek el, 13 kilométernyi vasúti és közúti alagutat és többszintes parkolóházat építettek, amelyben négyezer autónak van hely. Az új utascsarnokból, amelyet március 27-én adnak át a forgalomnak, óránként 12 ezer csomagot tudnak továbbítani az 50 álláshelyen várakozó repülőgépekhez. A biztonsági ellenőrzést egyszerre húsz sávon végezhetik.
A bővítést a környezetvédők és a környék lakói hevesen ellenezték, mivel a zajterhelés és a környezetszennyezés fokozódásától tartanak. A repülőteret üzemeltető BAA szerint azonban csak a szolgáltatás színvonala emelkedik, a járatok száma nem nő, miután a kifutópályák száma nem változott.
Az 5/A és az 5/B terminál mostani átadásával csak a fejlesztés első fázisa ért véget, a második fázisban 2010-ig megépül az 5/C terminál is. Az új terminált csak a British Airways nemzetközi, valamint Manchesterbe, Newcastle-be, Belfastba és Skóciába tartó járatai használhatják, amit az ugyancsak brit Virgin Atlantic erősen sérelmez - értesült a Napi Gazdaság.