A magyarországi erdők nagy része esetében a jóléti és a közösségi funkciók előbbre valóak, mint a gazdasági érdekek, ezért a jelölt csak abban a néhány esetben ért egyet az erdők privatizációjával, ahol az indokolt.
A vízi közművek privatizációjával kapcsolatban nem akarja, hogy túl olcsón privatizálják ezeket a társaságokat, ezért támogatja a víziközmű-törvényt. Emellett Szabó támogatná a szennyező teherautók kitiltását a belvárosból, ehhez azonban a feltételek megteremtésére, például az M0-s körgyűrű befejezésére volna szükség. A budapesti légszennyezési helyzet megoldásának fontos eleme a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozása lenne, melyet másokkal együtt régóta szorgalmaz. Miniszterként - ahogy eddig sem - nem leszek visszafogott, ha el kell mondanom a véleményemet - mondta Szabó. Ezzel együtt szoros együttműködést és a "kötelező körökön túli" párbeszédet ígért a tárca, valamint szakmai és civil szervezetek, a tudomány képviselői és a gazdasági szereplők között.
A minisztériumban nem politikai elkötelezettség alapján mérlegelek majd a kollégák kiválasztásánál, hanem teljesítményük szerint - jelentette ki Szabó Imre, aki az egyik szakállamtitkári tisztséget ellátó volt SZDSZ-es veszprémi polgármesterrel, Dióssy Lászlóval együtt kíván dolgozni. A környezetvédelmi bizottság 10 igen és 8 ellenzéki ellenszavazat, valamint Katona Kálmán bizottsági elnök tartózkodása mellett elfogadta a jelölést - írja a Napi Gazdaság.