A beruházáshoz az osztrák kormány - az ígéretek szerint - 14,5 millió euróval járul hozzá, hiszen a vonal fontos összeköttetés a grazi vasútvonalhoz - mondta a vezérigazgató.
A GYSEV többségi tulajdonosa a magyar állam, a másik fő tulajdonos pedig az osztrák állam.
A fejlesztési projekt része a kezelésbe kapott Szombathely-Szentgotthárd vonal korszerűsítése: a jelenlegi 60-80 kilométerről 120-ra növelik a sebességet, villamosítják a vasútvonalat és korszerű biztosító berendezéseket telepítenek a tervek szerint 2011 végéig.
A közgyűlésen jóváhagyták a társaság 2007. évi beszámolóját. Tavaly a GYSEV ötmillió utast szállított, a Szombathely-Szentgotthárd vonal belépésével egymillióval többet a 2006. évinél. Az osztrák üzemben 75 ezer euró, a magyar üzemben 15 millió forint volt a nyereség.
Lényegében pozitív nulla volt a gazdálkodás eredménye - magyarázta a vezérigazgató. A magyar oldalon az árbevétel elérte a 30 milliárd forintot, és ezt az osztrák oldalon elért 8 milliárd forint gyarapította.
A közgyűlés a befejezés előtt felfüggesztette a munkáját, és a négy hét múlva összeülő folytatólagos közgyűlésen tárgyalják meg a Szombathely-Szentgotthárd vonal eszközeinek apportjával történő alaptőkeemelést. A magyar oldalon mintegy 900 millió forintos tőkeemeléshez az osztrák fél 2 millió euró készpénzzel járul hozzá.
A 102,5 milliárd forintért eladott MÁV Cargo 25 százalék plusz egy szavazat tulajdoni hányadáért fizetendő vételár forrása nem volt napirenden a közgyűlésen - mondta Székely Csaba. Hozzátette: az uniós versenyhivatali döntés után a társaságnak fél éve van arra, hogy a finanszírozás módjáról döntsön.