Az igazgató elmondta: a 8,2 milliárd forintos beruházás költségeinek 75 százalékát a Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív program (KIOP) biztosítja, a fennmaradó 25 százalékot a magyar állam teszi hozzá.
A beruházás eredményeként megvalósul a vízi, a közúti és a vasúti közlekedés kapcsolatrendszere.
Vasúti és közúti kapcsolat
A fejlesztés megteremti a kikötő vasúti és közúti kapcsolatát az országos hálózathoz, és egyben a páneurópai közlekedési folyosóhoz.
A fejlesztés keretében több mint 12 kilométer vasúti összeköttetés létesült a kikötő és a Budapest-Bécs közötti vasúti fővonal között, új iparvágányokat fektettek le a kikötő területén.
A vasút és az 1-es számú főút kereszteződésében közúti felüljárót, és hozzá fel- és lehajtót építettek. A felüljárót már üzembe helyezték.
Sokan támadták a projektet
A kikötő területének egy részén teljes infrastruktúrát alakítottak ki, amely magában foglalja a közműveket, a parkolót, az úthálózatot.
A munkákra kiírt közbeszerzést a vesztesek háromszor támadták meg a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, végül a múlt év júniusában a Colas Dunántúl Zrt., valamint a Colas Eger Zrt. alkotta Colas 2007 konzorcium lett a nyertes.