Itt olvashatja a válság híreit!
A cég, ami a Sonyval áll folyamatos harcban a világ legnagyobb elektronikus cikkeket gyártó cégének megtisztelő címéért, a bevételeinek folyamatos csökkenésével kénytelen szembenézni, mivel a válságban az emberek kevesebbet költenek a síkképernyős televíziókra és digitális kamerákra.
További nehézséget jelentett a Panasonic számára, hogy az erősödő jen kevésbé versenyképessé teszi termékeit a világpiacon.
"A Sonyhoz és a többi riválishoz képest a Panasonicnak jobb referenciája van arról, hogy képes magát átszervezni és újra profitot elérni. Én jobban bízok a Panasonic talpra állásában, mint a többi cégében" - mondta Norinchukin Zenkyoren pénzügyi elemző a Reutersnak.
A világ legnagyobb plazma TV gyártója (a Samsung a második) az első negyedévben 444 milliárd yenes nettó veszteséget könyvelt el. A Panasonic még februárban jelentett be, hogy elbocsátja 15 ezer dolgozóját és bezárja 27 telephelyét. Evvel a lépéssel rövidtávon jelentősen megnövekedtek a költségei, ezért is a nagyobb vesztesége.
A Panasonic vezetősége ennek ellenére nem tűnik túl zavartnak, éppen most próbálja engedélyeztetni a szabályozó hatóságokkal, hogy felvásárolhassa a nála kisebb riválisát a Sanyo Electricet.