Világelsőhöz méltó rekordveszteség a Toyotánál

Vágólapra másolva!
Hatalmas veszteséget és adósbesorolásának rontását kénytelen elviselni a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota. A pénteken bejelentett 7,7 milliárd dolláros negyedéves veszteséget felgyorsított elbocsátásokkal és a hibrid gépjármű-részleg felpörgetésével próbálják kompenzálni.
Vágólapra másolva!

A válság híreit itt olvashatja!

A tavalyi 316,8 milliárd jenes tavalyi első negyedéves nyereség után az idei hasonló adat 765,8 milliárd jenes veszteség volt, ami 7,7 milliárd dollárt tesz ki. Ez valamelyest több mint, amit előzetesen vártak. Ezzel együtt ez a valaha volt legnagyobb vesztesége a japán óriásvállalatnak és még a hasonlóan szorult helyzetben levő General Motors 6 milliárdos bukásánál is nagyobb.

A cég az egész éves teljesítményére is óriási veszteséget, 437 milliárd jent (4,4 milliárd dollárt) jelzett. A nettó bevétel 20 530 milliárd jen volt. Egy éve még 26 290 milliárd jenes bevétel mellett 1720 milliárd jen nyereséget termelt a cég.

A hosszú lejáratú Toyota-kötvényeket AA+-ról AA-ra rontotta a Standard & Poor's hitelminősítő intézet. A 2010. március 31-ig tartó következő pénzügyi évre kilátásba helyett rossz eredmények vezettek a kötvények leminősítéséhez. Emellett az autóipar kedvezőtlen helyzete sem segíti a cég papírjainak megítélését.

Katsuaki Watanabe, a Toyota elnöke szerint a globális válság lerombolta a vásárlók lelkesedését, ráadásul az erős jen megdrágította a tengeren túli (Japán esetében főleg amerikai és európai) értékesítéseket.

A Toyota részvényei egy év alatt 27 százalékot estek, viszont ebben az elmúlt hónapok kedvező légkörében történt erősödése is benne van. A cég a jen árfolyamát 95/dollár és125/euró átlagára várja a pénzügyi évben - írja a Marketwatch.

A Toyota szeretné felpörgetni a hibrid gépjárművek gyártását. Idén négy új hibrid modellt Japánban, hármat az exportpiacokon szeretnének bemutatni. Watanabe szerint a cég a nyersanyagokban gazdag, illetve a fejlődő országokban fog terjeszkedni és a zöld technológiákra fog fókuszálni, így a bioüzemanyagokra és az üzemanyag-cellákra.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!