Összevonják a kereskedelem-fejlesztésért felelős állami intézményeket

Vágólapra másolva!
Egységes szakmai szervezetbe vonja össze a kormány ősztől az Agrármarketing Centrumot, az ITD Hungaryt és a Magyar Turizmus Zrt.-t, írja keddi számában a Magyar Nemzet. Az összevonás célja a párhuzamosságok megszüntetése, a költséghatékonyság és a magyar vállalkozások eligazodásának megkönnyítése a lehetőségek között. 
Vágólapra másolva!

Hivatalos döntés még nincs, de a kormány tervei között szerepel a Magyar Befektetési és Kereskedelem-fejlesztési Ügynökség (ITD Hungary), az Agrármarketing Centrum, illetve a Magyar Turizmus Zrt. összevonása, írta keddi számában a Magyar Nemzet.

A lap információját megerősítette a Nemzetgazdasági Minisztérium külgazdaságért felelős államtitkára, Becsey Zsolt is.

Az államtitkár szerint az összevonás célja egy takarékosabban és koncentráltabban működő szakmai szervezet. A kabinet reményei szerint ezzel a lépéssel megszűnik a többszörös párhuzamosság bizonyos befektetési és kereskedelemfejlesztési kérdésekben, és egységesebbé válik hazánk külpiacok felé történő bemutatása, írja a lap.

A vállalkozói érdekképviseletek szerint azért is fontos meglépni az összevonást, mert a kereskedelemfejlesztés és a befektetés-ösztönzés területén már annyi állami intézmény működik párhuzamosan, hogy az megnehezíti a hazai kis-és középvállalkozások eligazodását a lehetőségek között.

Az új szervezet működési forrásairól nem közölt konkrétumokat az államtitkár a Magyar Nemzettel, de emlékeztetett arra, hogy az ITD Hungary évente 2 milliárd közpénzből, a Magyar Turizmus Zrt- ötmilliárdból működik, az Agrármarketing centrum költségvetése pedig 170 millió forint.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!