A kivitelezési szakaszok átadási határidejének módosítását egy nem várt műszaki probléma és a szélsőséges időjárás tette szükségessé. A NIF Zrt. a kivitelezők határidőmódosítási kérvényeit egyedileg vizsgálta meg és a valós indokokat figyelembe véve döntött az új határidőkről - áll a cég közleményében. Az első szakaszon egy - a Szeged teljes északi városrészének vízigényét ellátó - nyomócső nem tervezett védeleme miatt az építkezés elhúzódott. Ennek ellenére a szakasz első négy kilométerét 2010 áprilisától, a teljes első szakaszt pedig 2010 októberétől használhatják az autósok.
A második - a Tisza-hidat is magában foglaló -, illetve a harmadik, Makóig tartó szakaszon az építkezést a szélsőséges időjárás nehezítette. A kivitelezőknek több alkalommal kellett a rendkívüli mennyiségű csapadékkal, illetve a Tisza hosszan tartó áradása okozta akadályokkal megküzdeniük. A vizsgálatok szerint a kivitelezőt ezért nem terheli felelősség a csúszás miatt.
A Móra Ferenc híd október első hétvégéjén összeért a Tisza felett, és az útépítési munkák is gyors ütemben haladnak. Bár az autópálya harmadik szakasza már az idén elkészül, forgalombiztonsági, üzemeltetési és forgalomszervezési okok miatt csak a második szakasszal egyidőben - 2011 első felében - helyezik majd forgalomba. Az M43 makói elkerülő útjának - mely az autópálya forgalmát a 43-as főútra tereli vissza - kivitelezése befejeződött, az útszakaszt még októberben átadják, enyhítve ezzel Makó forgalmi terhelését.