A General Motors európai egysége és a Ford után az olasz Fiat és a svéd Volvo is csökkenti a termelését ősszel, miután az elhúzódó európai adósságválság fékezi a gazdasági növekedést a térségben, és az új autók iránti lanyha kereslet krónikus kapacitástöbbletet eredményezett - számol be a Wall Street Journal üzleti napilap.
A romló piaci feltételek miatt az első félévben egyre súlyosabb veszteségeket szenvedett el Európában a Fiat, a General Motors, a Ford és a PSA Peugeot Citroen is, miközben a Volkswagen erősebb pénzügyi helyzetének köszönhetően és nagyobb globális súlya miatt növelni tudta piaci részesedését a kontinensen.
A Fiat terve az, hogy szeptemberben és októberben hazaküldi Nápolyhoz közeli üzemének 2500 dolgozóját egy-egy hétre, és erre az időszakra csökkentett fizetést adna. A cég már bezárta ezt a gyárat az augusztus 20. és 31. közötti időszakra, amely hagyományosan rossz az eladásokat tekintve a nyári szabadságok miatt.
A kínai Zhejiang Geely Holding tulajdonában lévő svéd Volvo a jövőben óránként már csak 52 autót gyárt majd az eddigi 57 helyett a gothenburgi üzemében - közölte a cég szakszervezeti vezetője. Leépítések nem lesznek, de 300 kölcsönzött munkavállalónak nem hosszabbítják meg a szerződését. A Volvo szerint csökkentek a megrendeléseik, ráadásul a kínai forgalmunk is elmarad a várttól.
A kormányok és a szakszervezetek erős ellenállása miatt a végleges gyárbezárás ritka Európában, annak ellenére is, hogy az előrejelzések szerint az európai autópiac 8 százalékkal zsugorodik ebben az évben, a legalacsonyabb szintre a 1990-es éve közepe óta. A GM ugyan tárgyal gyárbezárásokról, de csak a 2016 utáni időszakra vonatkozóan.
A Ford kölni üzemében szeptemberben lerövidítik a munkaidőt, és a belgiumi egységükben is csak átlag heti négy napon dolgoznak majd. A General Motors két németországi Opel-gyárában szeptembertől az év végéig húsz munkanapot rövidít le.