Zuhan a Daimler a gyorsjelentés után

Vágólapra másolva!
Nagyjából 3 százalékos zuhanással indult ma útjára a Daimler részvénye, miután a társaság közzétette előző negyedéves gyorsjelentését. Első ránézésre nem tűnnek annyira rossznak a negyedéves számok, de gyenge kilátásoknak ritkán szokott örülni a piac.
Vágólapra másolva!

Az előzetesen tervezettnél hamarabb, már tegnap este hét óra körül közzétette a harmadik negyedéves gyorsjelentését a Daimler. A társaságnak elvileg ma kellett volna piacnyitás előtt beszámolnia a teljesítményéről, vélhetően hasonló hiba történhetett, mint a múlt héten a Google esetében, amikor a normál kereskedés során jelent meg a beszámoló. Az autógyártó egy részvényre jutó profitja a Bloomberg konszenzusnál gyengébb lett, de az árbevétel és üzemi eredmény szintjén némi meglepetést tudott okozni a vállalat.

daimler

A társaság ugyanakkor közölte, hogy a menedzsment által tervezett idei 9 milliárd eurós csoportszintű üzemi eredményt sem tudják elérni, csak 8 milliárd euróra számítanak, ráadásul jövőre az erős piaci verseny miatt az operatív margin is szűkebb lehet. A CEO, Dieter Zetsche elsősorban a romló gazdasági környezetet okolja a gyengébb teljesítményért.

A divíziók hozzájárulása a profithoz alacsonyabb lehet a tavalyinál. Az autó üzletág 4,4 milliárd eurót adhat az üzemi eredményhez, míg a tehergépkocsik 1,7 milliárd eurót. 2011-ben az előbbi 5,19 milliárd, utóbbi 1,88 milliárd euróval támogatta a cégcsoport eredményességét.

A Daimler zászlóshajója, a Mercedes értékesítése a harmadik negyedévben éves alapon 2 százalékot tudott növekedni, így közel 355 ezer autót adtak el, ami ettől függetlenül rekordnak számít a cég életében. A luxusautó-piacon a BMW és az Audi is nagyon erős vetélytársnak tűnik, mindkét cég 30 százalékkal több autót adott el Kínában éves alapon idén, miközben a Mercedes csak 6,7 százalékot tudta növelni eladásait. A válságot viszonylag jól átvészelték a luxusautógyártók, de most úgy fest, némileg lemaradhat a versenyben az ellenfelektől a Daimler Mercedese, főleg az Audi és a BMW miatt.

A Mercedes legnagyobb limuzinja, az S osztály iránt viszont elég kicsi volt a kereslet, éves alapon 27 százalékkal kevesebbet tudtak eladni az év első nyolc hónapjában, mint egy évvel korábban. A vásárlók sokkal inkább előnyben részesítik a C osztályt, emiatt a vállalat is módosította termelési terveit. Az európai autópiac viszont továbbra is szenved, éves alapon folyamatos visszaesés látható.

autóeladások Európában

Daimler (Xetra)
Daimler

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!