Elmaradtak a bevételek a várakozástól
A várakozásokat alulmúló negyedéves értékesítési adatokról számolt be a svájci Richemont luxusipari cég. Az október-decemberi időszak árbevétele 9 százalékos növekedést mutat egy évvel korábbihoz képest, ez azonban elmaradt a Bloomberg elemzői konszenzusában szereplő 11 százalékos bővüléstől.
Érdemes a devizaárfolyamok változását kiszűrni az értékesítés terén, hiszen ezek kisebb-nagyobb mértékben torzíthatják a tényleges változást. Ebben az esetben csupán 5 százalékos bővülésről számolhat be, ami szintén alulmúlja az elemzők által várt 8,9 százalékos növekedést.
Ázsia a hunyó
Ha továbbra is konstans devizaárfolyamokkal számolunk, akkor arra az aggasztó tényre figyelhetünk fel, miszerint a vállalat legfontosabb piacának számító ázsiai-óceániai régió nem tudott növekedést felmutatni az időszak során. Minderre négy éve nem volt példa.
Ázsia, de elsősorban Kína gyengélkedése nagy érvágás lehet a luxusipari cégek számára, ugyanis a egy szeptemberi HSBC elemzés szerint a világ legnépesebb országában keletkezik a világ luxusértékesítéseinek 25 százaléka.
Ázsia/Óceánia gyengélkedése a szintén luxusiparban tevékenykedő Burberry múlt héten közzétett negyedéves értékesítési adatainak fényében lehet meglepő. A brit céget svájci versenytársával szemben éppen hogy az ázsiai régió hajtott kétszámjegyű növekedés mellett.
A meghatározó piacokhoz hasonlóan a szegmensek közül is a legnagyobb árbevételű gyengélkedett. Az értékesítés mintegy felét adó ékszerüzlet csupán 4 százalékos növekedésről számolt be az devizaárfolyam változások kiszűrése mellett, míg a szakértők 10 százalékos bővülést vártak.
5,6 százalékot zuhant a mai kereskedés során a svájci luxusipari cég árfolyama a kedvezőtlen bejelentésre azok után, hogy a múlt hét második felében 80 frank feletti magasságokban járt a kurzus.
Richemont (Zürich)