Rendkívül erős második negyedévet zárt a Time Warner, mivel a cég egy év alatt 10 százalékkal, 7,4 milliárd dollárra növelte árbevételét, ami ráadásul az elemzői várakozásokat is meghaladta.
Nagy részben ennek köszönhetően közel 80 százalékkal nőtt a vállalat nettó profitja, ami szintén felülmúlta az előrejelzéseket. Az üzemi eredmény szintén javult, az 1,5 milliárd dolláros üzemi nyereség szintén nagyobb bővülésnek számít az egy évvel korábbi eredményhez képest.
Az HBO, a New Line Cinema, a Warner Bros, a CNN, a Cartoon Network és a DC Comics tulajdonosa többek között az emelkedő reklámbevételeknek köszönheti a remek eredményeket. A TV, a filmkészítő és kábelszolgáltató üzletág a vártnál jobban teljesített, ami bőven ki tudta egyenlíteni a Time magazint kiadó Time Inc. leányvállalat rossz eredményeit.
Az HBO-t is magába foglaló műsorszolgáltató üzletágban közel 7 százalékkal nőttek a bevételek egy év alatt, az előfizetők számának növekedésének, és a reklámbevételek emelkedésének köszönhetően. Különösen az NBA rájátszásának közvetítése, és az NCAA kosárlabdaliga közvetítése miatt ugrottak fel a reklámbevételek 11 százalékkal 129 millió dollárra.
A film és TV szórakoztató üzletágban 13 százalékkal emelkedtek a bevételek egy év alatt, nagy részben az olyan sikerfilmeknek köszönhetően, mint az Acélember, a Másnaposok III., vagy a Nagy Gatsby. Az acélember például 600 millió dollárt hozott a Warner Bros konyhájára.
A lapkiadó szegmensben viszont 3 százalékos árbevétel csökkenés mutatkozott éves alapon. Ennek oka az előfizetők számának csökkenése, és a reklámbevételek csökkenése ebben az üzletágban. Emiatt márciusban már a vezetők megegyeztek abban, hogy leválasztják a Time Inc. leányvállalatot a Time Warnerről, azonban az értékesítésről nem sikerült megállapodniuk tavasszal a legkomolyabb kérővel, a Meredith-tel. Ugyanakkor a vállalat közölte, a Time leválasztásáról továbbra sem tettek le, és folyamatosan keresik ennek a lehetőségét.
Jeff Bewkes elnök-vezérigazgató örömmel kommentálta az eredményeket, és közölte, az erős második negyedéves eredmények miatt újabb remek évet zárhatnak majd idén.
Bewkes vezetésével a Time Warner a TV-üzletágára kezdte alapozni a növekedési stratégiáját, ahonnan a vállalat működési eredményének 70 százaléka származik. A vállalat ezen túl 32 millió darab saját részvényét vásárolta vissza ebben az évben összesen 1,8 milliárd dollárért. A visszavásárlások még nem értek véget, januárban arról állapodtak meg a Time Warner vezetői, hogy 4 milliárd dollárért hajtanak végre ilyen tranzakciókat.
A remek eredményekre már 3,3 százalékot ugrott a részvények árfolyama.
Time Warner (NYSE)