A vállalkozások szeptember második felében népszerűsítették a Lyoness rendszerét, illetve a csatlakozásból eredő előnyöket.
A GVH megállapította, hogy a kampányban megjelenő tájékoztatás azt a benyomást keltette a fogyasztókban, hogy az egyes vásárlásokat követően vásárlásonként azonnal felhasználható pénzvisszatérítésben részesülnek. A reklámok fő üzenete az volt, hogy a fogyasztó minden vásárlás után azonnal, automatikusan pénzvisszatérítésben részesül, és pénzt takaríthat meg.
A reklámok azonban arra nem utaltak, hogy a visszafizetésnek feltételei vannak és arra nem a vásárlással egy időben kerül sor. Abban az esetben ugyanis, ha a vásárlás nem éri el a 75 ezer forintot, kizárólag akkor fizették vissza a pénzt, ha a fogyasztó írásban felmondta a szerződést és írásban kezdeményezte a kifizetést.
A Lyoness Hungary Kft. és a Lyoness Holding Europe AG. fenti kereskedelmi
gyakorlatukkal megtévesztették a fogyasztókat, ezért a GVH 10 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásokra.