Meglódult az árfolyam
Soha nem látott szárnyalásba kezdett a Twitter árfolyama az elmúlt két napban, a közösségi médiacég 9,3 százalékot emelkedett tenap, jóval többet, mint a Facebook, és ezzel 49,14 dolláron zárt. A Twitter így új történelmi zárócsúcsot állított fel, ma pedig folytatja a szárnyalását és 51,3 dollárral történelmi csúcsot ért el.
9,3 százalékos ugrándozások aligha véletlenek a részvénypiacon, a Twitter esetében főleg az elmúlt napok kedvező hírei okozhatták a nagy optimizmust. Az egyik ilyen, hogy a Wall Street Journal szerint a hirdetési piac a vártnál jobban teljesíthet 2014-ben, főleg a 2014-es téli olimpia, vagy éppen a brazíliai labdarúgó világbajnokság miatt, de az amerikai időközi választások miatt is nagyobb lehet a hirdetési hajlandóság
Főleg az online hirdetési piac lehet ennek a nagy nyertese, ami egyébként is a leggyorsabban fejlődő szegmense a hirdetési piacnak. A ZenithOptimedia szerint 15 százalékos növekedés lehet 2014-ben, amiből a Twitter is alaposan kiveheti a részét.
Új módszerek
A másik fontos hír, hogy a cég a múlthéten jelentette be, miszerint különböző eszközök segítségével lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy a felhasználók böngészési előzményeinek felhasználásával sokkal hatékonyabban helyezzék el hirdetéseiket.
Brian Nowak, a Susquehanna Financial elemzője szerint ez egyértelműen pozitívum a befektetők számára, és valamelyest a jelenlegi, sokak szerint túl magasan lévő árfolyamot is igazolhatja. „A hatékonyság javítása a bevételekben, és végül a profitokban is meglátszódhat majd” – mondta el Nowak a Bloombergnek.
Drága „mulatság”
Bár a hirdetési piac – főleg az online hirdetések – növekedése egyértelműen pozitívum a Twitter számára, illetve a hatékonyabb hirdetési megoldások térnyerése vitathatatlanul pozitívum a Twitter számára, a közel 10 százalékos árfolyamemelkedés azért eléggé meredeknek tűnik. Hiába jöttek ugyanis kedvező hírek, a 10 százalékos emelkedésben már vastagon benne lehet a befektetők hallatlanul magas optimizmusa is, ami a fundamentumokkal ellentétben sokkal gyorsabban képes megváltozni.
Ráadásul a főbb szektortársakhoz képest eléggé drágának tűnik a Twitter, hiszen ekkora növekedési ütem mellett nagyjából 20-as P/S rátán kellene forognia a papírnak. Feltéve, persze, hogy a következő 3 évben a cég éves szinten képes lesz 70 százalékkal növelni árbevételét. Mert amennyiben nem, akkor még egy 15-ös P/S ráta esetén sem lenne alulértékelt a vállalat, ami a jelenlegi szintekhez képest drámaian alacsonyabb árfolyamot jelentene.
Összességében tehát a két nap alatt mutatott 12 százalékos plusz amennyire szép, legalább annyira ijesztő is. Annyira kulcsfontosságú hír ugyanis azért nem érkezett, hogy ekkora emelkedést mutasson a részvény, így egyáltalán nem zárható ki, hogy már csak a részvénnyel szembeni túlzott optimizmus hajtja az árakat. Nem akarunk lufit kiáltani, de egy ennél 20-30 százalékkal alacsonyabb árfolyam esetén sem lenne már alulértékelt a Twitter, ráadásul továbbra is a jóval kevésbé megbízható árbevételről és P/S rátákról, semmint nyereségről és P/E rátákról beszélünk. Ettől persze még simán emelkedhet akár 60 dollárig, vagy még tovább az árfolyam, de őszintén szólva mi nem most kezdenénk el a vételeken gondolkozni.