Egyre kevésbé tekintik ingyenes eszköznek a Facebookot a cégek
![facebook mark zuckerberg beszél](https://cdn.origo.hu/2023/12/_fiNmR2aSpCwvlrncWzAWxM9XDEFH233VeIpX8iZeNY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzI3NDAyYmM0ZWYwNjQ0YTE5ZGQ0YjAwOWQ2M2VkYjcw.webp)
Mivel egyre nagyobb feladat ingyen elérni bárkit, a vállalkozások és márkaoldalak arra kényszerülnek, hogy többet költsenek hirdetésre, mutatja ki Lévai Richárd közösségi médiaszakértő. Ennek ellenére nem csökkent a Facebookot az online marketingjükben intenzíven használó cégek aránya: „A Facebook egyre inkább beépül a vállalkozások marketing eszköztárába” – véli. – „A jelek szerint a hype helyett a tudatos használat és a megtérülés kerül egyre inkább előtérbe.”
Az RG Stúdió 183 kisvállalkozás és egyéni vállalkozó megkérdezésével készült online felméréséből a következők derültek ki:
A válaszadók 72,7 százaléka szerint a költségnövekedések mellett is megéri facebookozni.
A cégek elégedettsége nem változott, de a célok és a használat módja igen.
Az adatbázis-építés, az új vevőszerzés, a közvetlen értékesítés fontosabb, mint fél évvel ezelőtt.
A kapcsolattartás a régi vevőkkel csökkent.
A legkevésbé azt szeretik a Facebookban, hogy nem jelenik meg minden bejegyzés a rajongóknak. A második legnépszerűtlenebb elem, hogy egyre több pénzükbe kerül a facebookozás.
Ugyanakkor érdekes, hogy bár a Facebook kezd veszíteni a varázsából, ez a többségnek nem probléma. Ez arra utal, hogy a cégek már nem hype-olt eszközt látnak benne, hanem olyasmit, ami kezd beépülni a mindennapi marketingükbe.
Ugyanakkor örömteli, hogy a cégek egyre jobban ismerik a többi közösségi hálózatot. Több kommunikációt bonyolít a Google plus, a LinkedIn és az Instagram, a YouTube- és a Pinterest-aktvitás nagyjából változatlan, a Twitter- és a Foursquare-jelenlét azonban jelentősen csökkent.