Leváltották a McDonlad’s vezérigazgatóját, miután az elmúlt időszakban sikertelenül próbálta megállítani a csökkenő forgalmat és a márka népszerűségének csökkenését. A részvényárfolyam emelkedéssel reagált.
Kevesebb mint három év után távozik a McDonald’s vezérigazgatója, Don Thomson, mivel regnálása alatt nem tudta újraéleszteni a gyorsétterem-láncot. Helyét a márkanévért felelős vezető, Steve Eastbrook veszi át már március 1-től. A cég nem mondta el miért váltják le a vezért, a hivatalos kommunikáció szerint önként mondott le.
2014-ben gyakorlatilag folyamatosan csökkent mind az árbevétele, mind pedig a nyeresége a cégnek. A legalább egy éve nyitva lévő éttermeinek forgalma pedig 2012 vége óta vagy csökkenést mutat, vagy stagnálás közeli helyzetet.
Vagyis az új első embernek nem lesz könnyű dolga, ha meg akarja fordítani ezt a folyamatot. Habár talán összességben a gyorséttermek iránti kereslet is csökkenőben van, azért bőven láthatunk sikereket ezen a területet. Az USA-ban például a Chipolte Mexican Grill vagy az épp holnap tőzsdére jövő Shake Shack nagy népszerűségnek örvend. Ezek a kisebb éttermek ugyanis képesek valamennyire egyediek lenni, amivel el tudják hódítani a fiatalokat, akik az első számú célközönsége a McDonald’s-nak.
Az elmúlt időszakban elindított intézkedések a számok alapján nem nagyon hoztak változást a McDonlad’s-nál. Nem régen ezért még több újításról határoztak. A kevésbé népszerű ajánlatokat megszüntetik, és próbálnak egyedibb menükkel előállni. De például az USA-ban az egyes éttermeknek nagyobb szabadságot adnak arculatuk kialakításában. De benne van a pakliban, hogy megváltoztatják majd a régóta meglévő szlogenjüket („I’m lovin’ it”) is.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!