Ismét nekirugaszkodik a a Wizz Air a londoni IPO-nak, miután tavaly nyáron egyszer már elhalasztották a tőzsdére lépést. A dokumentumban 150 millió eurós tőkebevonásról van szó, de ez még változhat, hiszen egyelőre csak szándéknyilatkozatról van szó. Az új részvénykibocsátás mellett az IPO során a meglévő tulajdonosok is eladnak bizonyos hányadot részesedésükből.
A Wizz Air az IPO-val elsősorban mérlegét erősítené meg, hogy sokkal rugalmasabban tudja finanszírozni jövőbeni terjeszkedéseit, valamint eszközvásárlásait, derül ki a szándéknyilatkozatból.
A flottabővítés is a Wizz Air egyik kiemelt célja, jelenlegi 54 darabos Airbus A320-asból álló repülőgépparkját is bővítené, 2017 végéig nagyjából 85 darabra.
A Wizz Air a közép-kelet-európai régió legnagyobb fapados légitársasága közel 40 százalékos piaci részesedéssel. A cég a tavaly márciustól szeptember végéig tartó üzleti félévében (2015 H1) közel 9 millió utast szállított, lényegesen többet, mint az egy évvel korábbi hasonló időszakban (7,5 millió fő).
Szintén ebben az időszakban bevételét 727 millió euróra (224,6 milliár forint) növelte (+37,2% éves alapon), míg eredményessége még nagyobb javulást mutatott (+44,5%). A tisztított üzemi eredménye (EBITDAR) 254,8 millió eurót tett ki (78,7 milliárd forint), míg a nettó profit 158 millió eurót.
A Wizz Air egy ultra alacsony költséggel működő fapados légitársaságként tekint magára (Ultra low-cost carrier, ULCC). Ennek a stratégiának a lényege, hogy a repülőjegy ára nagyon alacsony, viszont az összes többi szolgáltatásért (csomag, helyjegy, nagyobb lábtér, stb.) külön kell fizetni.
Mi az IPO?
A tavalyi tervezett IPO kapcsán is írtunk már több elemzést is a Wizz Airről: