A pénzügyi tudatosság egyáltalán nem jellemző a magyar lakosságra - derül ki a Cofidis kutatásából. A magyarok 44 százaléka venné a fáradságot arra, hogy hitelfelvétel esetén legalább online összehasonlítsa a piacon fellelhető ajánlatokat.
A megkérdezettek 64 százaléka fél a hitelek rejtett költségeitől, 49 százalékuk pedig átláthatatlannak látja az ajánlatokat. Ez egyértelműen összefügg a bonyolultabb banki nyelvezettel.
A hitelek megítélése javult az elmúlt két éven. A magyarok 52 százaléka szerint már ésszerű lehetőség a hitelfelvétel, és mintegy ötödik érzi jobb megoldásnak, ha a vásárló ugyan hitelből, de előbb hozzájuthat a kívánt termékekhez.
Jelentősen csökkent a tartozással rendelkezők aránya. 2012 végén minden második felnőttnek volt hitele. Ma alig negyven százalékuk törleszti adósságát. A megkérdezettek 18 százaléka vett fel új hitelt az elmúlt két évben, és 13 százalékuk tartja elképzelhetőnek, hogy kölcsönt vesz fel a következő 3 hónapban.