A hazai gazdaságban nem, a cégükben viszont bíznak a magyar igazgatók

A növekedéshez a megfelelő kérdéseket kell feltenni.
Vágólapra másolva!
A vállalatok első számú döntéshozói továbbra is bíznak saját cégük növekedésében, míg a globális és magyar gazdaság kilátásait illetően kevésbé optimisták - derül ki a PwC most publikált elemzéséből.
Vágólapra másolva!

A felmérés szerint a vállalatvezetők a kormányzati intézkedésekre az államháztartási hiány kezelésére, a túlszabályozottságre, illetve a megfelelő szakemberek hiányára tekintenek fő fenyegetésként.

A vállalatukat tekintve továbbra is optimisták a magyar cégvezetők Fotó: Balla Zsolt

Közel harmaduk tervez belépni új iparágba, több mint 50 százalékuk pedig arra számít, hogy más iparágból érkezik versenytársa a közeljövőben - áll a tanulmányban.

Csökkenő optimizmus

„A vállalatvezetők hite a globális és magyar gazdaság húzóerejében csökken, saját bevételi kilátásaikat illetően viszont továbbra is optimisták" - mondja az adatokkal kapcsolatban mondja Nick Kós, a PwC Magyarország vezérigazgatója. Míg tavaly a cégvezetők 64 százaléka hitt a növekedésben, idén ez 46 százalékra csökkent. A saját bevételeket illetően viszont idén már a vezetők 82%-a mondta magát bizakodónak vagy nagyon bizakodónak.

A fókusz a fejlett piacokon

Ha a növekedés célpontjait nézzük, a feltörekvő piacok helyett a fókusz újra a hagyományosan fejlett piacokra irányul: így öt év után először sorolták újra Kína elé az Egyesült Államokat. A magyar döntéshozók számára a legfontosabb célpont továbbra is Németország, amit Románia, Lengyelország, Ausztria, Szlovákia majd Oroszország követnek.

Aggodalomra adnak okot

A magyar vezérigazgatók körében eközben egyre erősebb az aggodalom az államháztartási hiány csökkentését célzó intézkedések és a túlszabályozottság miatt. Ugrásszerűen nőtt meg a számítógépes fenyegetettség, valamint az elérhető képzett munkaerő hiánya által okozott aggodalom mértéke, ezeken felül a korrupció és az ebből fakadó bizalmatlanság is nehezíti a vállalatvezetők életét - derül ki a PwC riportjából.

Élesedő versenyhelyzet

A magyar vállalatvezetők egyre nagyobb figyelmet fordítanak az iparágon kívülről érkező versenytársakra; 51%-uk tartja elképzelhetőnek, hogy új versenytársa érkezzen más iparágból. A vezetők 28%-a tervezi, vagy már be is lépett új szektorba, iparágba.

A legtöbben a technológia, a közszolgáltatók, valamint a kommunikáció- és médiaipar felől várják az új versenytársat hazánkban, a megcélzott új iparágak között pedig az energiaipar, a pénzügyi szolgáltatások, a technológia és gyógyszeripar szerepelnek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!