A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megerősítette, hogy az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszának építésével kapcsolatban bejelentés érkezett hozzájuk kartellgyanú miatt. Arra a kérdésre, hogy a bejelentést ki tette, illetve hogy indít-e vizsgálatot a versenyhatóság, a GVH nem válaszolt.
A mintegy 100 milliárd forintba kerülő M4-es építését a kormány uniós támogatással építette volna meg, ám az Európai Bizottság 2013-ban nem értett egyet a kormány tervével, hogy Szolnok felé autópálya épüljön, ezért a kabinet visszavonta a benyújtott tervezetet, és megkezdte a projekt átdolgozását.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter közlése szerint az Európai Bizottság márciusban végleg megvonta a támogatását az M4-es autópályától, de nem világos, hogy a kartellgyanú miatt tette-e. Ezután a kormány döntött a beruházás leállításáról és elrendelte az elszámolást a kivitelezőkkel.
Az M4 építésére eddig 62 milliárdot fizettek ki, de Lázár János úgy gondolja, hogy emögött körülbelül 40 milliárd forint értékű munka van. Ezért a fennmaradó 22 milliárd forintot vissza szeretnék szerezni a három szakaszt eddig építő konzorciumok tagjaitól, köztük a Simicska Lajos-féle Közgéptől is.
Az Origo is beszámolt arról, hogy az idei év elején elmérgesedett Simicska–Orbán-háborút megelőző utolsó "békeév", a 2014-es esztendő szép hasznot hozott a Közgép Zrt.-nek. Tulajdonosainak - köztük Simicskának - 11 milliárd forint osztalékot ki is fizettek - derült ki az Origo birtokába jutott beszámolóból.