Az idei év elején elmérgesedett Simicska–Orbán-háborút megelőző utolsó "békeév", a 2014-es esztendő szép hasznot hozott a Közgép Zrt.-nek - derül ki a nyilvános cégközlönyben még nem elérhető, de az Origo birtokába jutott beszámoló szerint.
A mérlegadatokból látszik, hogy a Közgép Zrt. 2014-ben kis híján 113 milliárd forintos árbevétel mellett 13 milliárdos adózott eredményt ért el. A tulajdonosoknak kifzethető osztalék 11 milliárd forint, ezt az összeget pedig az utolsó fillérig már fel is vették a tulajdonosok, köztük Simicska Lajos.
A cég február 18-ai közgyűlésén elfogadott dokumentumból az is kiderül, hogy a Közgép mérleg szerinti főösszege 71 milliárd forint, a mérleg szerinti eredménye pedig kétmilliárd forint.
Nem jó hír viszont a Közgépnek, hogy Lázár János miniszter bejelentette: a kormány nem csak leállította az M4-es autópálya építését, de a beruházásra eddig kifizetett 62 milliárd forinttal szemben az elvégzett munka valójában körülbelül 40 milliárd forint értékű, ezért a fennmaradó 22 milliárdot vissza szeretnék szerezni. Méghozzá részint a Közgéptől, részint más cégektől.
A Közgépből évről évre milliárdos osztalékot kivevő Simicska Lajosról az Origo portréjából kiderül, hogy az ellenzék oligarchának, Orbán Viktor magyar nagytőkésnek, Kéri László Lenin-fiúnak, Lázár János kisegérnek, a Forbes pedig az egyik leggazdagabb magyarnak tartja, Bayer Zsoltot viszont kolumbiai kokainbáróra emlékezteti.
A Simicska Lajos érdekeltségébe vagy befolyási körébe tartozó különféle vállalkozásokról, cégcsoportokról pedig ebben az összeállításunkban írtunk részletesen. Ebből kiderül, hogy Simicska Lajos hosszú utat tett meg, céghálóját lassan és jórészt rejtve építette fel. Gazdasági birodalma óriási.