Ha Hackenberg felelőssége beigazolódik, Martin Winterkorn VW-vezérhez hasonlóan új elfoglaltság után nézhet. A német mérnök sokáig irányította a teljes konszern fejlesztési tevékenységét. Jelenleg az Audi fejlesztési részlegét vezeti - közölte az Autocar. A lap szerint Wolfgang Hatz, a Porsche kutatási igazgatója is távozik pozíciójából a holnapi felügyelőbizottsági ülés után.
A Spiegel úgy tudja, hogy kész megválni a vállalattól Heinz-Jakob Neusser, a VW fejlesztési részlegének igazgatója és Michael Horn, a Volkswagen USA vezetője. Martin Winterkorn, a VW-konszern vezérigazgatója szerdán mondott le, hogy utat engedjen a vállalat megtisztulásának, noha - mint közölte - neki magának nem volt szerepe a szoftvermanipulációban és nem is tudott róla - közölte az MTI.
Egyre-másra hullanak ki csontvázak a Volkswagen-szekrényből. A VW-csoporthoz tartozó Seat is elismerte, hogy 2009 óta eladott modelljei közül többet olyan EA189-es motorral szereltek fel, amelyet az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége szerint manipuláltak. A leányvállalatnál még nem került nyilvánosságra, hogy kiknek kell távozniuk. Sajtótalálgatások szerint a legnagyobb esélyes Matthias Müller, a Porsche AG vezérigazgatója. Bár rossz fényt vethet a kinevezésére, ha a kutatási igazgatójának távoznia kell.
A Volkswagen-csoporthoz tartozó Skoda szóvivője csütörtökön közölte, hogy a 2009 és 2013 között gyártott Fabia, Roomster, Octavia és Suberb típusok egy része érintett lehet a kirobbant botrányban. Az újabb modellekkel nincs probléma - mondta a szóvivő. Winfried Vahland, a Skoda vezérigazgatója szóba került a szerdán lemondott Martin Winterkorn VW-vezér utódjaként. A Skoda gyártmányok mintegy 6 százalékos részesedéssel bírnak a német piacon.
A cseh közlekedési minisztérium egyből be is jelentette, hogy vizsgálat indít, és egy esetleges visszahívási akció esetén támogatást nyújt. (MTI)
A német autógyár csütörtökön beismerte, hogy az emisszós adatokat megmásító szoftver az Európában és más kontinenseken értékesített autókba is "bekerülhetett". Az amerikai piacról eddig 482 ezer érintett gépjárművet hívtak vissza, de nem kizárt, hogy a világon értékesített 11 millió autónál - amik a kérdéses motorral futnak - is bevetették a "trükkös" szoftvert. Ha beigazolódik az állítás, tovább súlyosbítja a német autóipari óriás kálváriáját.
A csalással lebukott konszern jövője Európa legnagyobb gazdaságára is komoly hatással lehet:
már olyan vélemény is hallható, hogy az ügy a németeknek a görög válságnál is nagyobb problémát jelenthet.