A tárca bejelentése szerint a visszahívás idejét a németországi intézkedések fényében határozzák meg, az érintett autótulajdonosokat a Volkswagen importőr, a Porsche Austria értesíti majd. A döntés
típusú autót érint.
A Salzburger Nachrichten című osztrák tartományi újság csütörtöki száma arról ír, hogy
az osztrák hatóságoknak már korábban feltűnt az eltérés
a gyártó által közölt emissziós értékek és a valóságosan mért számok között. Mivel Ausztriában nőtt a nitrogénoxid kibocsátás szintje, amely európai fizetési meghagyásos eljárást vonhat maga után, az osztrák hatóságok észrevételüket Brüsszel felé is jelezték.
A német szövetségi közlekedési felügyelet csütörtökön 2,4 millió autó visszahívására kötelezte Németországban a Volkswagent az értékeket manipuláló szoftver miatt. A német Bild lap értesülése szerint a közlekedési felügyelet, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) elutasította a Volkswagen javaslatát arra, hogy az érintett járművek tulajdonosai önkéntes alapon vigyék vissza a szervizekbe autóikat javításra.
A Volkswagen szeptember közepén elismerte, hogy világszerte mintegy 11 millió kocsija közlekedik, amelybe be van építve a csaló szoftver. Ezen járművek motorvezérlő programjába olyan szoftvert telepítettek, amelyek meghamisítják a károsanyag-kibocsátási tesztek eredményeit. A járművek közül nagyjából 8 millió járművet az Európai Unióban adtak el.
A Volkswagen bemutatta a visszahívások akciótervét, és megnevezte, mely márkák hány típusa érintett Magyarországon a csalószoftverügyben: az érintett járművek közül körülbelül
35 283 darab magyarországi jármű
esetében lesz szükséges a szervizműveletet elvégezni.
A dízelbotrányban érintett autómárkák vevői számára már elérhetőek az alvázszámkereső programok az Audi, a Volkswagen, a Seat és a Skoda magyar honlapján.