A Practify nevű szoftver trénereknek kínál új megoldási modellt. Az innovációval hatékonyabbá tehetők a vállalati tréningek és képzések, az eredmény pedig pontosabban mérhető. A fejlesztésre már most jelentős piaci igény mutatkozik Nyugat-Európából, így a vállalkozás fő tervei között szerepel a nemzetközi terjeszkedés.
Az Analogy Zrt. elsősorban egy győri fejlesztési központra fordítja majd az összeget. Ezen kívül továbbfejlesztik a szoftvert, fejlesztik az értékesítést és szeretnének piacra lépni Írországban, az Egyesült Királyságban és német nyelvterületen. Középtávú terveik között az Egyesült Államok is szerepel, és két éven belül legalább harminc embert vennének fel.
A tőkealap az elmúlt öt évben több ígéretes IT-cégbe sikeresen fektetett be. Első exitjük a Mobile Engine, ők ma már Bostonban működnek sikeresen. Csuhaj V. Imre elnök–vezérigazgató a Practify kapcsán elmondta,
egyre nagyobb a piaci igény a korábbi metodikák továbbfejlesztésére és újabb technológiák alkalmazására.
„A magyar Analogy a nemzetközi versenyben is egyedülálló megoldást kínál, számos európai és tengerentúli országban szerezhet stabil piaci pozíciót."
Az Analogy Practify nevű képzéstámogató rendszere ötvözi a hagyományos e-learning és tudásmenedzsment rendszerek funkcióit, ezeket a legújabb pszichológiai és tanulás-módszertani metodikákkal és a gamificationnel rokon megoldásokkal egészíti ki, továbbá lehetővé teszi a vállalati képzés valós munkavégzés során történő utánkövetését (on-the-job training). A termék piaci előnyét elsősorban a felhasználóbarát, rugalmas és személyre szabható kialakítás, a komplex kutatási tevékenységen alapuló sémák, az utánkövetés és mérés lehetősége, valamint a szoftver mellé járó rendszerhasználati és tréningtechnikai oktatás jelenti.
Szertics Gergely, az Analogy Zrt. vezérigazgatója az Üzletrésznek elmondta,
a Practify nem a tréninget váltja ki, hanem a tréning utáni gyakoroltatást támogatja játékos formában.
A tréner online ad feladatot a képzésen résztvevő csoport tagjainak, akik pontokat kapnak a megoldásért, miközben gyakorolják a tanultakat. Az élményszerű és kontrollált gyakoroltatással könnyebben épülnek be a megcélzott változások a viselkedésben.
„A Practify a practicing és a gamifying házasítása céges környezetre, amely módszertant és játékosítási eszköztárat ad trénereknek" – mondta Szertics. Kérdésünkre, mennyiben formabontó a szoftver, hozzátette, van már a piacon olyan, amely a tudás visszamondatását támogatja (például ellenőrző tesztek e-learningen keresztül, kérdőívek), és vannak olyan közeli versenytársak, akik elemeikben hasonlóak. „A Practify azonban
izgalmasan kombinálja a gamificationt és a közösségi tanulást az eredmények mérhetőségével.
Az eddigi visszajelzések alapján a Pracify abban egyedi, hogy
támogatni tudja a trénereket a saját, egyedi módszerük kialakításában, ráadásul könnyedén.
Ebben nagyon komoly erőforrás a házon belüli pszichológusokból és trénerekből álló csapat és a rengeteg visszajelzés, amelyet a több mint 50 különböző tréningcégtől kapunk, akik már dolgoznak velünk."
Az Analogy Zrt. terveiről Szertics Gergely azt mondta, olyan eszköztárat szeretnének adni a trénerek kezébe, amellyel könnyedén
meg tudják ragadni és le tudják fordítani az online gamification lehetőségeit a saját képzésükre,
hogy ezáltal izgalmas és eredményes legyen. Ehhez pedig új és inspiráló sablonokon gondolkoznak, új lehetőségeket akarnak hozzáadni az eszköztárhoz, és az is fontos, hogy felkészítsék a rendszert az exponenciálisan növekvő terhelésre.
A vállalkozás fejlesztéseivel számos hazai és nemzetközi rendezvényen szerepelt már, többek között ők nyerték meg a 2015-ös Get The Ring startup versenyt. Dolgoztak már többek közt olyan nagyvállalatokkal, mint a Magyar Telekom, a Generali Biztosító, a CIG Pannónia vagy a Bonafarm.