A fejlesztőcég két nap alatt, félig viccből dobta össze a kampányt, amelyben
az optimális, de nem egyetlen cél valóban a munkaerő-toborzás,
mondta el Kovács Bernadett, a Doctusoft PR- és marketingmenedzsere az Üzletrésznek. Nem véletlenül helyezték el IT-cégek közelében található stopokon a csalikat. De ha csak annyival gazdagodnak, hogy néhány tucat mérnök megismeri a Doctusoft nevét, akkor is elégedettek, hiszen játékról van szó, amely nem helyettesíti a valódi állásinterjúkat.
A Doctusoft fejlesztői ugyanazzal a felhőalapú fejlesztési platformmal – Google Cloud Platform – dolgoznak, amellyel a Pokémon Go fejlesztői. A magyar fejlesztőcég mérnökei a közös pokémonvadászatok utáni megbeszélésen vetették fel az ötletet,
mi volna, ha a toborzásra használnák a játékot.
„Kis vállalat lévén minden kreatív eszközt megragadunk egy kampányhoz, így kifejezett előny, ha illeszkedik a gamification trendbe – mondja Kovács Bernadett. –
A feladat inkább fejtörő, brainteaser jellegű, szó sincs arról, hogy csak fejlesztő tudja megoldani.
De emellett a landing page-en bárki megtalálja a nyitott pozícióinkat.” Ezek pedig pillanatnyilag szenior fejlesztői és big data-projektben részt vevő mérnöki állások.
„Mi is nagy meddőszórással kalkuláltunk – teszi hozzá Kovács –, bár informatikai cégek közelében helyeztük el a stopokat, olyanokkal is bőven találkozunk, akik nem a mi célcsoportunkba tartoznak.” És hogy mennyi az esély a toborzás eredményére?
A fejlesztők a munkaerőpiaci helyzetből adódóan válogatnak, nem keresgélnek,
az a gyakori, hogy őket kínálják meg valamilyen pozícióval. A legfontosabb célunk a játékos kampánnyal az ismertségnövelés. Nem baj, ha valaki később gondolkozik el a karrierváltáson, és eszébe jut a nevünk. Már az is siker, ha ezeken az egyedi pokéstopokon beszélgetünk mérnökökkel. Nagyon lelkesen játszanak, ez minket is meglepett.
Az pedig külön öröm, hogy saját kollégáink ötletét tudtuk megvalósítani.”