Kivették a részüket a kakilás forradalmasításából, támogatták a céget, amely guggolóvécét gyárt. Megállták megjegyzések nélkül, amikor ez a szegény fickó a nevét is elfelejtette a lámpaláztól (bár Kevin O’Leary annyit azért nem tudott visszatartani, “Semmi gond, csak az élete legfontosabb pillanatáról van szó”). Őszintén osztják a dicséretet, ha valaki fürgén kitér a minden hájjal megkent, ravasz, csőbehúzó kérdéseik elől.
De a fűbiznisszel még nem volt dolguk.
Pedig most, hogy 25 államban legális a marihuánafogyasztás, úgy néz ki, igazi piacrobbanás következhet. Oregonban, Washington államban, Coloradóban és Alaszkában orvosi indoklás sem kell hozzá. A közbeszéd szerint az hozza majd el a kritikus váltást, ha Kalifornia átáll a zöld oldalra.
Az Entrepreneur megkérdezte a zsűritagokat, ezt a “szteroidokon zúzó kockatőkés társaságot”, hogy állnak a témához.
A maga részéről nagyon szívesen fektetne a marihuánabizniszbe, de az ügyvédje figyelmeztette, nagy bajba kerülhetne: hiába invesztál Coloradóban, ha Floridában van a cége székhelye, ahol illegális a fogyasztás és az értékesítés. Azt azonban szívből üdvözli, hogy a megengedő államokban a többszöröse folyik be annak, amennyire számítottak. Nagyon gazdag forrás ez most, okos, aki kihasználja, és butaság volt annak idején betiltani, így a rangidős cápa. Hiszen olyan szerről beszélünk, amelyet több ezer éve ismer az emberiség. Alig várja, hogy Kalifornia is beálljon a sorba.
Az ingatlanszakértőből lett befektető azt állítja, neki személy szerint nem jön be a fű – pedig kétszer is kipróbálta, 35, majd 45 éves korában –, de támogatja az üzleti vonalat. A Shark Tank történetében a Daisy Cakes a kedvenc saját befektetése, kapacitálja is, hogy kezdjen el kannabiszos sütiket gyártani, ám Corcoran sajnálatára a tulajdonos úgy gondolja, az új vonal tönkretenné a céget.
Barbara Corcoran szerint az aranyásók pillanata ez, aki teheti, most vesse meg a lábát, mert hihetetlen mértékben bővül a piac. Elmeséli, hogy 4 aspeni szalonban is járt, ahol lehetett füvet kapni. Mivel nem él vele, nem használta ki a lehetőséget, de már most látszik, az ilyen közösségi tér sokkal menőbb, mint a bárok.
A jugoszláv születésű, de nyolcéves kora óta Kanadában élő üzletember szerint szinte késő is elcsípni a trendet. Ha már beszélünk róla, megtörtént. Szívesen befektetne, de nem érti az iparágat. És csak ott helyezi el szívesen a pénzét, ahol átlátja a működést.
Hasonlóan Herjavec álláspontjához a főcápa úgy véli, a túl nagy hájp nem teszi vonzóvá a területet. Naponta alapítanak egy idevágó startupot, a piac máris telített, emiatt nehezen átlátható. “Különben is ott van Snoop Dogg. Ahol ő felbukkan, ott a többiek csomagolhatnak.” Hozzáteszi, mindig ott száll be, ahol versenyképes előnyt élvezne, és a három i-érvet hozza fel: először az innovátorok, majd az imitátorok, végül az idióták. Legalább az imitátorokig eljutottunk, de ki tudja, talán aki most kezd el a kannabiszüzletben gondolkozni, már egyenesen idióta.
Különösebben nem hozza lázba a lehetőség. Micsoda szerencse, hogy változnak az idők, mondja. Akinek egy betegségben nyújt segítséget a fű, csak éljen vele bátran. A terepet azonban átengedi másnak. “Így is annyi befektetésem van, hogy alig tudom követni” – mondja.