Egy neves elemzőcég, az Oppenheimer szakértője szerint éppen hogy rosszul jár az a vállalat, amelyik most vásárolja fel a Twittert, hiába a részvények árrobbanása. Bármit is állított pár napja a CNBC, a fehasználók száma egy ideje stagnál – ellentétben például a Snapchatével, ahol aktívabbak is a userek. Aztán az innováció sem mindig megoldás: mindenki sokat várt a Twitter streamfunkciójától, de ahogy az olimpia, úgy az NFL-meccsek közvetítése is csalódást okozott, így Jason Helfstein szerint a sportesemények jobban jártak volna a Facebook eszközével.
A Twitteren a balhé sem ritka, júliusban például Milo Yiannopoulis, a Trump-hívő alt right mozgalmár fiókját kellett tartósan felfüggeszteni, amikor olyan kéjes rasszista fröcsögéssel támadta meg Leslie Jonest a Ghostbustersből, hogy amellett az ötvenes évek magabiztos fajgyűlölete beállhat Karácsony János bujdosóbandájába. És bár a platform hibátlan szigorral kérte ki magának a gyűlöletbeszédet, ezek az esetek nem tesznek jót a renoméjának.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Jason Helfstein véleményével lehet vitatkozni. A Money szerint az NFL-közvetítés kifejezetten sikeres volt. Azt, hogy az élő adás milyen platformon teljesített volna jobban, puszta spekuláció. A streamelést a hatvan éve beágyazott tévéközvetítésekkel ilyen pőrén összehasonlítani pedig túlzás. Az emberek egész egyszerűen még mindig a tévé elé ülnek le, ha élő eseményről van szó.
Ettől függetlenül tény, hogy
a Twitter növekedése lelassult,
az impakt pedig halovány. Jason Helfstein szerint ezért irreális a jelenlegi ára. Óva int mindenkit attól, hogy komolyan vegye az üzleti pletykákat, miszerint a Salesforce és a Microsoft beállt a sorba. Különösen, hogy utóbbi az idén vásárolta fel a LinkedInt.