Az üzleti csevegés elsődleges funkciója az ügyfélszolgálat. Ezt minden repülőtársaság honlapján megtaláljuk, és nagyon sok olyan üzletén, amely online rendelést is kínál, ha másképp nem, Skype-on. Ugyanez a Facebook Messengerében azonban csak egy a sok lehetőség közül.
A Digital Media Team csaknem egy éve megírta, hogy a nagy potenciált a remarketing jelenti, hiszen a Facebook a világ egyik legnagyobb adatbázisa. Ennél is fontosabb azonban a fizetés funkció. Ha egy vállalkozás az értékesítéstámogatást választja, a vásárlónak nem kell kilépnie az appból ahhoz, hogy fizessen.
A Facebooknak az a célja, hogy a Messenger legyen a legkézreállóbb alkalmazás:
ne a pizzázó appjára kattintsunk, ne is töltsük le az online piactérét, hanem egyenesen a Messengert keressük fel, ahányszor vásárolni akarunk. Onnan aztán érjük el a kereskedőt, és csak akkor lépjünk ki, amikor a bankkártyánkat megterheltük az aktuális vásárlás árával. Azaz kilökne az űrbe olyan applikációkat is, mint az Uberé vagy az Airbnb-é.
Az üzleti Messenger tavasz óta elérhető a magyar kkv-knak, nyáron jelentek meg az első fecskék, és egyelőre nagyvállalati körökben.
A bátrabb kisvállalkozások már belekóstoltak,
de konkrét adatot nem tudunk.
“Érdekes és nagyon új terület ez – mondta el az Üzletrésznek Lévai Richárd közösségi médiaszakértő. – A csetfunkció fejleszthető, mindenki azzal teszi egyénivé, amivel szeretné. A KLM például a repülőjegy-vásárlás utáni folyamatot követi nyomon, itt vesszük meg a jegyet, a Messengeren kapjuk meg a virtuális beszállókártyát, ha áthelyeznénk az ülésünket, ezt csetben írjuk meg a társaságnak, ott is kapunk választ.
Van olyan cég, amelyik időjárást mond cicahangon, a Duolingo nyelvet tanít, a Wall Street Journal, a Busines Insider és más portálok híreket küldenek.
Kreatívan és viszonylag szabadon működik a dolog, de a fejlesztési speciális megközelítést igényel. A nehézsége, hogy meg kell találni, mi a segítség, mi az érdekes a célcsoportnak, milyen kommunikációt látnának szívesen. Mert ha csak a tartalmat duplikálja a márka, amit úgyis megtalálunk az oldalukon, az ide kevés lesz.”
A kisvállalkozásoknál egyébként is gyakori és jellemző, hogy a Facebookon tartják a kapcsolatot a vásárlóikkal,
teszi hozzá Lévai Richárd. Most mindezt automatizálni is lehet a csetbottal, a beállított panelekkel. “Amikor ajánlatot kérünk egy asztalostól, időpontot egyeztetünk a masszőrrel, a Messengerbe beépített apró automatizmus még ezt is leegyszerűsítheti – mondja. – És át lehet emelni a Facebook-oldal olyan funkcióit is, mint a rögtönzött közvéleménykutatást vagy a nyereményjátékot.”
Mindezt pedig bármiféle fejlesztés nélkül. Csak meg kell találni a módját annak, hogy az ügyfelek tudjanak a lehetőségről, arról, milyen pluszt kínál nekik a vállalkozás az üzleti Messengeren keresztül. Kevés feladat lehet ennél egyszerűbb.