Bár a Facebook nem alkalmas minden üzleti célra, a hivatalos márkaoldal, a képek, posztok, videók, szponzorált megjelenés, kampányok mellett a korra és érdeklődésre célzott hirdetés mind megkönnyíti, hogy visszacsalogassa azokat, akik legalább egyszer már vásároltak a cégétől.
Lássuk, hogyan.
Megtalálja őket
Szemben a hírlevéllel, a Facebookon célzott kampányt senki nem fogja spamként szűrni. Leiratkozni sem lehet, ezek az üzenetek mindig célba érnek
Az érzelmi húrok
Az ma már nagyon ritka, hogy valaki több száz ismerősének továbbítson e-mailt. 2010 előtt így mentek a dolgok, de ma már garantáltan a share gomb a nyerő. Az e-mailt vagy elolvassák, vagy nem, de ha egy poszt eltalálja őket, önként elindítják a lavinát.
A szponzorált tartalom technikai értelemben poszt, ugyanúgy kavicsot dob a tóba, beszélgetést indít el, lájkolható és kommentelhető. Erre az e-mail nem képes.
Minőség
Content is king – a tartalom a király. A Facebook üzleti funkciói az első perctől ezzel operálnak. Egy lelkiismeretesen és kreatívan megalkotott poszt természeténél fogva hozhatja azt a kényszerítő erőt, hogy az online marketing hatásos legyen. Ehhez persze minőségi tartalomra van szükség. Azaz meg kell dolgozni érte.
Változatosság
A Facebook legújabb csodafegyvere a videó. Erre erősített rá az utóbbi időben. Ahogy egy kép felér ezer szóval, a videó is erősebb a fotónál. Mivel erre most egyre nagyobb az igény, és több a lehetőség, a kisvállalati marketingnek nagyon is érdemes kihasználnia. Ugyanakkor próbáljon meg e-mailben elküldeni egy harminc másodperces videót az ügyfeleinek – azonnal megérti a különbséget.
Hasonló hasonlót vonz
Ha megtalálja, mi a közös a vásárlóiban, kialakíthat erre egy célzott profilt, amit aztán bátran használhat arra is, hogy új vásárlókat szerezzen.
És a bónusz: akár 100, akár 100 ezer vásárlóra céloz, ez működni fog.
(Via)