A marketingturmix emiatt sokszor szedett-vedett lesz. Jöhet egy módszer innen, egy másik vállalkozásnak bevált ötlet onnan, egy menőnek tartott újdonság amonnan. Ám a valódi eladás nem így működik, írja az Entrepreneur.
Az eladás egyetlen fontos lépésen:
a tudatos és személyre szabott terven múlik.
A marketingterv nemcsak alaprajzként funkcionál, de a többieknek is irányt mutat. A marketingtervre mindig vissza lehet térni, mindig lehet hivatkozni, mindig lehet belőle meríteni, akkor is, ha két kolléga épp nem tud lépést egyeztetni. Halogatásra hajlamos vezetőknek egyenesen csodapirula.
Ezekre figyeljen a terv megalkotásánál.
Pillanatfelvétel, az üzlet szelfije. Mi
a márka profilja, mi az egyedi ajánlata a piacon,
milyen erősségekkel és gyengeségekkel találkozik a konkurenciájával?
Minden marketing alapja, hogy
a cég beazonosítja a vásárlóit.
Minél pontosabban. Ne fukarkodjon a szűrőkkel, a demográfiai alapadatok mellett igyekezzen jól megismerni őket. Erre a célra elég jól megfelelnek a közösségi kampányok és játékok.
Melyek
a cégéhez leginkább illő eszközök?
Vírusvideó? Blog? Tumblr, Twitter, Instagram? Szórólap, játék a Facebookon, hírlevél? Ami csodafegyver egy fagylaltozónak, nem fog működni a szállítónak. Képzelje magát a megrendelője helyébe. Mire kapná fel a fejét? Mi ébresztene bizalmat? Mivel lehetne meggyőzni? Mi olyan egyedit találna a cég kínálatában, amit szívesen ajánlana a sógornőjének?
Ha növekedni akar,
legyen marketingbüdzséje,
pontos időzítéssel. Ne sajnáljon befektetni, épp azzal foglalkozik, hogyan szerezhet több vevőt.
Az online marketing kiszabadította a dzsinnt a palackból, szinte határtalan lehetőségeket nyújt. Sajnos még működik a régi reflex, hogy a közösségi médiában minden ingyen van a cégeknek, de ez nem igaz, és nem is kell, hogy ne pénzügyi tétel legyen a marketingterv. Ahogy a Facebook-hirdetés, úgy a weboldal-ráncfelvarrás, a logóváltás vagy az új névjegykártya-megrendelés is
pénzbe kerül.
De hát jó helyre megy, nem? Az egész fordulatnak sokkal inkább a jelentősége, hogy a technológiai eszközök között ki-ki kedvére válogatva találja meg azt a platformot, amely az ő bizniszének a leghasznosabb. Hogy ezen hogyan szólítja meg a vásárlóit, hogyan találja el a hangnemet, az már másik feladat.