A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Biztonságosabbak a sárga taxik

Taxis demonstráció az Über ellen
Vágólapra másolva!
Egy szingapúri kutatás három éven keresztül figyelte a taxikat. A tanulmány szerint nagyobb eséllyel szenved balesetet az a taxi, amelyik nem sárga színű. A Főtaxi nem lát összefüggést a járművek színe és a balesetek száma között. 
Vágólapra másolva!

Érdekes megállapításra jutott egy szingapúri kutatás, amely a taxik színe és a balesetek mennyisége közötti összefüggést figyelte.

A tanulmány kimutatta, hogy a sárga taxik biztonságosabbak kék társaiknál, és rengeteg pénzt lehetne spórolni azzal, ha minden taxi színe egységesen sárga lenne – írja a BBC.

A vizsgált időszakban három éven keresztül követték figyelemmel az egyik szingapúri taxitársaság járműveit. A kutatásban szereplő 4175 sárga és 12 500 kék jármű rendszeres monitorozása után kiderült, hogy a sárga taxik ritkábban karamboloznak. Mint a kutatásból kiderült,

1000 járműre vetítve a sárga taxik közül átlagosan 65,6 szenved balesetet, míg a kékeknél ugyanez a szám 71,7.

Bár elsőre nem tűnik nagy különbségnek a két típus közti – átlagban 6,1-es – különbség, de a tanulmány kiszámolta azt is, hogy

1,42 millió dollárt (414 millió forintot) spórolna a vállalat,

ha minden taxiját sárgára cserélné.

Budapesten 2013. szeptember 1-jétől egységesen sárga színűek a taxik Fotó: Polyák Attila - Origo

Hogy pontosan miért éri kevesebb baleset a sárga taxikat, azt nehéz pontosan megmondani. Az egyik indok az lehet, hogy a sárga járműveket könnyebb megkülönböztetni a forgalomban.

Ráadásul Szingapúrban

a tömegközlekedésben és az iskolabuszoknál is a sárga színt használják,

ezért a járművezetők tudat alatt óvatosabban közelíthetnek az ilyen színű járművekhez.

Nem a szingapúri az első kutatás, amely összefüggést keres az autók színe és a balesetek között. Egy 2003-as új-zélandi tanulmány kimutatta, hogy a szürke autók tulajdonosai 50 százalékkal kisebb eséllyel szenvednek súlyos sérülést okozó balesetet, mint a fehér autóval közlekedők.

2002-ben egy spanyol kutatás azt mutatta ki,

hogy jelentősen kisebb a kockázata annak, hogy passzív elszenvedői legyünk egy balesetnek, ha világos színű az autónk.

A Főtaxi nem lát összefüggést

Megkerestük a Főtaxit azzal a kérdéssel, hogy csökkent-e a balesetek száma azóta, amióta a taxik színe egységes színű. Mint ismert, 2013. szeptember 1-jétől új rendelet lépett életbe, amelynek értelmében a budapesti taxik színe egységesen sárga lett.

Kérésünkre Vízy András, a Főtaxi szóvivője elmondta, hogy

nem találtak összefüggést, a taxik színe és a balesetek száma között.

Ez azt jelenti, hogy a társaság járműveit nem éri több vagy kevesebb baleset azóta, amióta minden taxi sárga.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!