A MediaMarktnál 40 százalékkal emelkedett a ventilátorok, légkondicionáló berendezések eladása júniusban a tavalyi év azonos időszakához képest.
Az áruházlánc tapasztalatai szerint a hűtő- és klímaberendezések iránt a tartósan, minimum 1-2 héten át tartó száraz idő és 30 Celsius fok körüli hőmérséklet esetén kezd nőni az érdeklődés.
A MediaMarktban
a ventilátorokból fogy a legtöbb, mivel ezek a legolcsóbbak és egyszerűen üzembe helyezhetők.
A másik népszerű kategória a mobilklíma, amely könnyen kezelhető, illetve szintén gyorsan üzembe helyezhető. Az áruházlánc szerint ugyanis a nyári hőségben a vásárlók elsősorban az azonnali megoldást keresik.
A Praktiker szintén azt mondta, hogy a hőség miatt jelentősen, mintegy 30-40 százalékkal megnőtt a ventilátorok forgalma.
A barkácsáruház adatai szerint a múlt héttől kezdve megugrott a kereslet a berendezések iránt, ami jól mutatja az időjárás erős befolyásoló hatását.
A legnagyobb számban, a Praktikerben is
az egyszerű asztali és álló ventilátorok fogynak,
ezek eladása főként a legforróbb napokra korlátozódik. Az elmúlt években egyre népszerűbbé váltak a padlóventilátorok, valamint a kültéri permetventilátorok is.
A Tesco-Globál Áruházak Zrt. szerint nőtt az idén a légkondicionáló termékek forgalma. Eddig a 2016-os év azonos időszakához képest megduplázódott a forgalom. Már több mint 40 ezer ventilátort adtak el a magyarországi Tesco áruházakban.
Az áruházlánc tapasztalatai szerint az eladások üteme kiegyensúlyozottabb, mint tavaly, arra számítanak, hogy az értékesítés volumene magasabb lesz, mint az előző évben.
A legnépszerűbb termékek a Tescokban is az asztali, az álló és a toronyventilátorok, valamint a mobil klímaberendezések.