Európa is beleszeretett az elektromos autókba

Rewards and tax incentives for electric cars cars auto electric SQUARE FORMAT
An electric BMW i3 is plugged into a charging station in the city center of Leipzig, Germany, 19 May 2016. The German government plans the introduction of rewards, tax incentives and a nation-wide net of charging stations to help electric cars to a breakthrough. Consumers can soon rake in an 'environmental bonus' when buying an electric car (4000 euro) or a hybrid (3000 euro). Photo. Jan Woitas/dpa
Vágólapra másolva!
Az nem titok, hogy az Egyesült Államokban népszerűek az elektromos autók, de a friss adatok szerint az európaiak is egyre többet vásárolnak. Mindazonáltal az alternatív megoldások még így erősen le vannak maradva a teljes képet tekintve.
Vágólapra másolva!

Mintegy 38 százalékkal ugrottak meg az elektromos autó eladások Európában az idei első három hónapban. Ez igen nagy részben annak köszönhető, hogy az elektromos modellek, köztük a Renault által gyártott Zoe, egyre nagyobb teret nyernek Spanyolországban és Olaszországban. Ráadásul a szám igen látványos a tavalyi, mindössze 2,9 százalékos bővülés után – írja a Bloomberg.

Az eladásokat előre jelző új regisztrációk száma az első negyedévben 23 703-ról 32 627-re emelkedett az Európai Unióban, Norvégiában és Svájcban – derül ki a brüsszeli European Automobile Manufacturers' Association adataiból.

Noha ez a szám igen szép, még mindig elmarad az amerikaitól,

ahol ugyanezen időszakban az eladások 49 százalékkal 40 700-ra erősödtek.

Új világ az autópiacon

Az európai környezet egyébként folyamatosan változik. Az olyan nagy autógyártók, mint a Volkswagen, a BMW vagy a Daimler igyekeznek növelni pozícióikat az elektromos autók piacán, azonban

az elmúlt időszakban a fogyasztók – többek között a magas árak miatt – vonakodtak lecsapni a lehetőségre.

Mivel a fejlesztések jelentős részben a károsanyag-kibocsátási szabályoknak való megfelelést is szolgálják, nem véletlen, hogy a kormányzatok is próbálják különböző ösztönzőkön keresztül támogatni az üzletágat.

Renault Zoe Forrás: Renault

A kontinens öt legnagyobb autópiaca között

Németországban volt a legerősebb az elektromos autók eladásainak bővülése.

Itt a regisztrációk 2332-ről 5060-ra emelkedtek. Ezzel párhuzamosan az Egyesült Királyságban 47, míg Spanyolországban 45 százalékos volt az emelkedés.

Még van hova fejlődni

Noha az első negyedévben az elektromos autók iránti kereslet négyszer olyan gyorsan nőtt, mint az európai autópiac egésze, ezek a modellek

még mindig csupán kevesebb mint 1 százalékát adják a régió összesített eladásainak.

Az alternatív üzemanyaggal működő modellek – például a hibridek – regionális eladásai egyébként szintén 36 százalékkal, 235 438-ra, bővültek.

Feltehetően komoly szerepe volt a Renault-nak a kedvező első negyedéves adatokban. A francia autógyártó ugyanis kijött a Zoe nevű városi elektromos modelljével, amely 23 600 euróba kerül, és akár 400 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel, ami jelentős fejlődés a korábbi modellhez képest, amely még csupán 240 kilométerre volt képes.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről