Varga Mihály a napilapban megjelent interjúban arról beszélt, hogy amíg a magyar gazdaság gyorsabban nő, mint az európai, legfőképp a német gazdaság, addig a konvergencia érvényesül. A növekedésnek ugyanakkor több tényezője van.
Fenn kell tartani a járműiparnak az elmúlt évek növekedését nagyban segítő szerepét. Olyan beruházásokat kell hozni, amelyek részben megtartják az eddigi kapacitásokat, másrészt nyitnak az új autóipari tendenciák felé,
például az elektromos autók gyártása vagy az önvezető autók kutatása felé.
Fontos a beszállítói lánc fejlesztése, azaz olyan vállalatok támogatása, amelyek később akár önállóan is megjelenhetnek termékeikkel a világpiacon. Erre a gazdasági tárca nemrég külön programot is indított. Gazdaságpolitikai cél a hozzáadott értéklánc növelése, de ehhez megfelelően képzett magyar munkaerőre van szükség.
A miniszter szólt arról, hogy a 2016-ban hat évre kötött adócsökkentés és bérmegállapodás tervezhető világot hozott, csak tavaly a járulékcsökkentés révén 400 milliárd forint maradt a vállalkozásoknál.
A köztehercsökkentés megítélésük szerint válasz arra a kihívásra, amely az elmúlt években a magyar gazdaságban megjelent. Elemzéseik azt mutatják, hogy érezhetően sem a munkahelyek számában, sem a hatékonyságban nem okozott fennakadást a bérek több mint 10 százalékos növekedése.
A minisztert kérdezték arról, hogy a jövőben lehet-e változás a kontinens legmagasabb áfája kapcsán. Mint mondta, folyamatosan vizsgálják azokat a lehetőségeket, ahol lehet helye a kisebb áfának, de most csak célzott támogatásról, adócsökkentésről lehet szó. Az elmúlt évek áfacsökkentései között volt, amelyik elérte a hatását – például a sertés- és csirkehús vagy épp az internet áfacsökkentése –, de például a tojás- vagy a halpiacon az intézkedés kevésbé vitte lejjebb az árakat. Ebben a fél évben a korábbi intézkedések kiértékelése zajlik majd – mondta Varga Mihály.