Ahogy a kereskedők egyre nagyobb keresletet mutatnak a kisebb gyémántok iránt, az ékszerek gyémánttartalma 2011 óta folyamatosan zsugorodik – írja a Bloomberg. Mára ott tartunk, hogy a gyémánttartalom majdnem egy évtizede nem látott alacsony szinten van, ami viszont komoly fejtörést okoz a bányavállalatoknak.
Ez az egyik oka ugyanis annak, hogy az ékszeripar nem tud érdemben bővülni.
A gyémántokat tartalmazó ékszerekre költött összeg ezzel párhuzamosan 2014 óta lényegében változatlanul évi 80 milliárd dolláron áll
– derül ki a De Beers adataiból.
Ráadásul a gyémánttartalom a várakozások szerint tovább fog csökkenni – figyelmeztet Anish Aggarwal, a Gemdax tanácsadócég szakértője. Elképzelhető tehát, hogy miközben a gyémánt ékszerek iránti általános kereslet emelkedik, a gyémántkereslet önmagában csökken.
Ahogy pedig az ékszerészek igyekeznek visszafogni a költségeiket és zsugorodik a gyémántkereslet,
az ázsiai fogyasztók például egyre nagyobb mértékben fogadják el az alacsonyabb minőségű köveket
– tette hozzá Aggarwal.
A vérszegény növekedés végül az elmúlt években arra kényszerítette a kitermelőket, hogy reagáljanak a helyzetre. A szektor legnagyobb bányacégének számító De Beers például tavaly 140 millió dollárra emelte a marketingre fordított költségvetését, ami közel egy évtizede a legmagasabb szint.
Az iparág ezzel együtt 2015-ben elindított egy lobbicsoportot Gyémántkitermelők Szövetsége (Diamond Producers Association) névvel, amelynek költségvetése a tavalyi évben majdnem a 10-szeresére emelkedett.
A szervezet célja, hogy visszaállítsák a gyémánt 50 évvel ezelőtt tapasztalt „ragyogását", olyan szlogenekkel például, hogy „gyémánt örök".
A jövő azonban nem biztos, hogy túlságosan fényes lesz a gyémántban utazók számára. A Bain & Co. tanácsadócég még decemberben figyelmeztetett, hogy a gyémánt iránti kereslet még egy évtizedig stagnálhat, ha a szektor szereplői nem költenek többet arra, hogy megnyerjék maguknak a fogyasztókat.
A reklám szerepe azért lehet kiemelten fontos a gyémántiparban, mert olyan területről van szó, amely más luxustermékekhez képest még mindig sokkal kevesebbet költ marketingre – mondta Aggarwal.