Komoly méretproblémái vannak a gyémántiparnak

gyémánt ékszer kő
A buyer checks the quality of an 8,6 carat diamond during the International Diamond Week (IDW) in the Israeli city of Ramat Gan, east of Tel Aviv on February 14, 2017. Some 400 buyers from 30 countries and over 200 diamond companies are exhibiting from Israel and abroad at the sixth International Diamond Week in Israel (IDWI) at the Israel Diamond Exchange (IDE). / AFP PHOTO / JACK GUEZ
Vágólapra másolva!
Méretproblémákkal küszködik a gyémántipar. Az értékesítők ugyanis a nagy kövek helyett egyre jobban kedvelik az olyan ékszereket, melyek sok apróbb gyémántot tartalmaznak. Ez ugyanis a stagnáló kereslet mellett jelentős megtakarítás a kiskereskedőknek, viszont nehézségeket okoz a szektor egészében.
Vágólapra másolva!

Ahogy a kereskedők egyre nagyobb keresletet mutatnak a kisebb gyémántok iránt, az ékszerek gyémánttartalma 2011 óta folyamatosan zsugorodik – írja a Bloomberg. Mára ott tartunk, hogy a gyémánttartalom majdnem egy évtizede nem látott alacsony szinten van, ami viszont komoly fejtörést okoz a bányavállalatoknak.

Ez az egyik oka ugyanis annak, hogy az ékszeripar nem tud érdemben bővülni.

A gyémántokat tartalmazó ékszerekre költött összeg ezzel párhuzamosan 2014 óta lényegében változatlanul évi 80 milliárd dolláron áll

– derül ki a De Beers adataiból.

A gyémánt megkopott fénye

Ráadásul a gyémánttartalom a várakozások szerint tovább fog csökkenni – figyelmeztet Anish Aggarwal, a Gemdax tanácsadócég szakértője. Elképzelhető tehát, hogy miközben a gyémánt ékszerek iránti általános kereslet emelkedik, a gyémántkereslet önmagában csökken.

Ahogy pedig az ékszerészek igyekeznek visszafogni a költségeiket és zsugorodik a gyémántkereslet,

az ázsiai fogyasztók például egyre nagyobb mértékben fogadják el az alacsonyabb minőségű köveket

– tette hozzá Aggarwal.

A vásárlók ma már megbékéltek a kisebb kövekkel is Forrás: AFP/Anthony Wallace

A vérszegény növekedés végül az elmúlt években arra kényszerítette a kitermelőket, hogy reagáljanak a helyzetre. A szektor legnagyobb bányacégének számító De Beers például tavaly 140 millió dollárra emelte a marketingre fordított költségvetését, ami közel egy évtizede a legmagasabb szint.

Középpontban a marketing

Az iparág ezzel együtt 2015-ben elindított egy lobbicsoportot Gyémántkitermelők Szövetsége (Diamond Producers Association) névvel, amelynek költségvetése a tavalyi évben majdnem a 10-szeresére emelkedett.

A szervezet célja, hogy visszaállítsák a gyémánt 50 évvel ezelőtt tapasztalt „ragyogását", olyan szlogenekkel például, hogy „gyémánt örök".

A jövő azonban nem biztos, hogy túlságosan fényes lesz a gyémántban utazók számára. A Bain & Co. tanácsadócég még decemberben figyelmeztetett, hogy a gyémánt iránti kereslet még egy évtizedig stagnálhat, ha a szektor szereplői nem költenek többet arra, hogy megnyerjék maguknak a fogyasztókat.

A reklám szerepe azért lehet kiemelten fontos a gyémántiparban, mert olyan területről van szó, amely más luxustermékekhez képest még mindig sokkal kevesebbet költ marketingre – mondta Aggarwal.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!