Komoly csapásokat szenvedtek el a szerdai kereskedésnél Kínában az autógyártók. Az egyik legnagyobb pofont a BAIC Motor kapta, amely szoros együttműködésben dolgozik a német Daimlerrel és a Hyundaijal. A papír 15,68 százalékot is szakadt helyi idő szerint szerda reggel, majd 10,19 százalékos mínuszban zárt – írja a CNBC.
Szintén nagyobb ütést kapott a Guangzhou Automobile Group, amely esetében a nemzetközi cégek közül a Toyota, a Honda, valamint a Mitsubishi érintett.
A papír 10,66 százalékos eséssel fejezte be a kereskedést a hongkongi tőzsdén.
A részvényindexek egyébként nem produkáltak nagyobb kilengéseket. A hongkongi Hang Seng 0,74 százalékos erősödéssel, míg a kínai Shanghai Composite Index 0,80 százalékos emelkedéssel fejezte be a kereskedési napot.
Az autógyártók mozgásai annak köszönhetők, hogy Peking előzőleg bejelentette,
fokozatosan megnyitná a külföldiek számára az autópiacát 2022-ig.
Ez azt jelenti, hogy a kínai vezetés enyhítené azokat a korlátokat, amelyek eddig szabályozták, milyen arányban lehet külföldi tulajdonban egy kínai autóipari vállalat.
Jelenleg ugyanis az a szabály, hogy egy külföldi autógyártó csupán maximum 50 százalékát tulajdonolhatja egy kínai cégnek. Ezt a szabályozást egyébként sokan kritizálták, mások mellett a Tesla vezére, Elon Musk is.
Amennyiben ezt a limitet Peking eltörli, úgy
lehetségessé válik, hogy külföldi vállalatok teljes tulajdont szerezzenek kínai cégekben.
Ez viszont igencsak kellemetlenül érinthet egyes helyi partnertársaságokat – figyelmeztettek a Daiwa Capital Markets elemzői.
Nem meglepő tehát, hogy éppen
azoknak a cégeknek a részvényei estek, amelyek szoros kapcsolatban működnek nemzetközi vállalatokkal.
A Dongfeng Auto (partner: Kia, Honda) papírja 3,95 százalékot gyengült a hongkongi tőzsdén, azonban a sanghaji piacon némi emelkedéssel tudott zárni végül.
A Brilliance Autó (partner: JV, BMW), 9,41 százalékos mínuszban fejezte be a szerdai kereskedést Hongkongban.
A SAIC Group (partner: Volkswagen, Skoda) a nap folyamán közel 2 százalékos mínuszt is produkált a kínai börzén.