Stephanie Lawrence 2011-ben találkozott mostani üzlettársával, Aashi Vellel a Kalifornai Egyetemen, köszönhetően mindkettőjük utazási szenvedélyének. Utazási és étkezési ötletüket már 2013-ban elkezdték tesztelni, hála az osztálytársuk szervezte indiai túrának. 2015-ben véglegesítették a rendszert, melyben az étkezési szokásokat kötik össze a helyi turistalátványosságokkal.
A Forbes Magazin szerint a Traveling Spoon a kulináris utazások következő generációját képviseli. De a cég az étkezésen túl akár arra is lehetőséget biztosít, hogy az utazók megtanulják elkészíteni a helyi ételeket.
Jelenleg a Traveling Spoon 44 ország (köztük Indiában, Thaiföldön, Indonéziában és Marokkóban), és 110 városban van jelen, köszönhetően a kezdeményezéshez csatlakozott házigazdáknak, akiknek 85 százaléka nő. Ráadásul több mint ezerféle különböző étkezési élményre is lehetősége van annak, aki kipróbálja az ételek Airbnb-jét.
A cég honlapján előre le lehet foglalni a házigazdákat, akik a weboldalon meg is mutatják a választható fogásokat és azok házi elkészítési módját. Ráadásul, akik használják a regisztrációt, arra is van lehetőségük, hogy a házigazdák által megismerhessék az ételek mögött rejlő kulturális tartalmat és tradicionális helyi szokásokat.
Így az utazók megtapasztalhatják milyen a hely valódi kulturális környezete, részt vehetnek egy tradicionális etióp kávéceremónián, vagy éppen megkóstolhatják Bali híres indonéz szószát egy helyi család hagyományos receptjéval.
A Traveling Spoon alapítói a biztonságot kiemelten fontosnak tartják, minden házigazda egy három lépcsőfokból álló interjún kell, hogy keresztülmenjen,
mielőtt lehetősége lenne csatlakozni a programhoz. A személyes adatokon és videó interjún túl a Traveling Spoon csapat tagjai személyesen is meglátogatják a leendő házigazdát, és ellenőrzik, hogy betartanak-e minden élelmiszerbiztonsági szabályt.
Ugyan a fogyasztókat nem tudják ilyen módon leellenőrizni, a házigazdák a honlap segítségével megismerhetik leendő vendégüket, és akár el is utasíthatják.
A jelenlegi házigazdák fele a többiek ajánlásával érkezett a céghez, és ez várhatóan tovább növeli a Traveling Spoon hálózatát. A társalapító, Stephanie Lawrence pedig gyakran akár hat hetes üzleti utazásokon is részt vesz, hogy új házigazdákat és lehetőségeket fedezzen fel.