A Bloomberg szerint arról van szó, hogy ha a felhasználó rákattint egy reklámhirdetésre, vagy rábukkan egy termékre a Google-on keresztül, de nem veszi azt meg egyből, viszont később személyesen megvásárolja azt egy üzletben, a Google megkapja ezt az információt. Így statisztikái vannak arról, hogy hányan vásárolták meg online, és hányan üzletben a terméket azok közül, akik látták a reklámot.
Az adatok csak abban az esetben kerülnek rögzítésre, ha a felhasználó a reklámhirdetés megtekintése során be volt jelentkezve Google-fiókjába, és ha a reklám megtekintésétől számítva 30 napon belül megveszi a terméket, amelyről a hirdetést látta.
Az amerikai hírügynökség értesülései szerint már egy éve érvényben van a megállapodás az adatok megosztásáról. A Mastercard kártyák tulajdonosai nem tudnak arról, hogy a vásárlásaikról szóló adatokat a cég továbbítja a Google-nek, mivel
a cégek sosem jelentették be hivatalosan az erről szóló egyezményt.
A Bloombergnek az ügyet jól ismerő, meg nem nevezett források azt állították: a Google több millió dollárt fizetett a Mastercardnak ezekért az információkért.
Seth Eisen, a Mastercard szóvivője nem kívánt megjegyzést fűzni az erről szóló értesülésekhez, ugyanakkor rámutatott arra: a Mastercard megosztja a vásárlási tendenciákkal kapcsolatos információkat az eladókkal és szolgáltatóikkal, hogy segítsen nekik kiértékelni „reklámcégük hatékonyságát”. „Semmiféle adatot nem adnak ki az egyéni tranzakciókról vagy személyes adatokról” – tette hozzá.
A Google szóvivője szintén azt mondta, hogy a cég semmiféle személyes információt nem gyűjt, és nem is oszt meg ügyfeleivel, illetve, hogy a felhasználók kikapcsolhatják a reklámhirdetések megtekintéséről és a rájuk való kattintásról szóló információk nyomon követésének funkcióját.