Figyelmeztet a brit luxusautó-gyártó
![fos2018 Festival of Speed Drew Gibson Continental Bentley Motors Ltd Bentley Batch 6 Andrew Unsworth Andrew Marson Action 2018 GRRC GT Michelin Supercar Run Festival of speed, 2018
England 12th - 15th July 2018
Photo: Drew Gibson](https://cdn.origo.hu/2023/12/nCw0-viWLy7yQLj-OFWroYV-1DT8qAgQWt3rKAN0H50/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2VhMjFlM2IzZTliMjQ5Y2E5ZjE0YjIyYmYzNjA3MzI0.webp)
Ha nem sikerül kétoldalú kereskedelmi megállapodást kötni Nagy-Britannia Európai Unióból való kilépéséről, akkor autóikat importvámok fogják terhelni az uniós országokban, és ugyanez vonatkozik majd az onnan érkező alkatrészekre is. Ez pedig jócskán csökkentheti majd a profitot - húzza alá a Reuters cikke.
Egy negatív forgatókönyv esetén rákényszerülhetnek a termelés visszafogására: át kell állniuk a rövidebb munkahetekre, vagy hosszabb karácsonyi és húsvéti szabadságolási szezont kell bevezetniük.
A német Volkswagen tulajdonában álló cég évente 11 ezer gépkocsit állít elő észak-angliai üzemében. A Bentley az idei évben eddig nem volt túlzottan sikeres,
80 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni az első fél évben. Ráadásul a cég az idei év egészét tekintve is veszteséges lehet.
Arra a kérdésre pedig, hogy napjaink autóipari trendjeinek megfelelően, mikor rukkolnak elő az első elektromos modellel, azt a választ adják, hogy a projekt egyelőre a döntési fázisnál tart, mindenesetre
2025 előtt szeretnék piacra dobni az első ilyen változatot.
Nemrégiben az Origo beszámolt arról, hogy a legnagyobb brit autógyártó, a Jaguar számára is komoly következményekkel járhat a hard-brexit. De más szektortársak, köztük az Aston Martin is készülnek egy esetleges negatív forgatókönyvre.