A Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRA) közlése szerint
80 százalékkal esett vissza az egyszer használatos zacskók fogyasztása,
amióta július végén a Coles és a Woolworth berekesztette az ingyenes zacskók osztogatását a vásárlóknak.
A döntést néhány vásárló haraggal fogadta, de David Stout, az NRA iparpolitikai menedzsere szerint "a számok igazolják az üzletláncok bátor döntését".
Mint Stout elmondta: a Woolworth és a Coles, amelyeknek anyacégei bevételüket tekintve Ausztrália két legnagyobb vállalata, kikövezték az utat a kisebb üzletek számára.
"Nyilvánvalóan a kisebb üzletek számára az a legjobb, ha vagy teljesen kiiktatják a zacskókat, vagy fizetőssé teszik a vásárlók számára. A következményektől való félelem nélkül kellene átgondolniuk ezt a stratégiát" – mondta a menedzser.
Mindenkinek, aki csomagolásban szállít dolgokat, felelősséget kell vállalnia azért, amiben szállít. Úgy gondolom, sokkal nagyobb nyomás lesz mindannyiunkon a fogyasztói szokásainkat tekintve"
– tette hozzá.
A két szupermarketlánc azt javasolja a vevőknek, hogy vigyék magukkal vásárláskor saját újrahasználható táskájukat.
Ausztrália minden államában törvényt hoztak az egyszer használatos műanyagzacskók kiiktatására, kivéve Új-Dél-Walest, az ország legsűrűbben lakott államát.