A Goldman Sachs most kiadott jelentésében átfogóan elemezte az Uber, és a legnagyobb amerikai riválisának számító Lyft lehetőségeit. A bank elemzői szerint befektetői szempontból egyetlen nagy kockázat van az Uberben, mégpedig saját maga – pontosabban az üzleti modellje.
Az egyik legnagyobb probléma, hogy a világ számos piacán nem engedélyezik az Uber működését, részben pont a vállalat üzleti modellje miatt.
A szabályozások igencsak eltérnek a világ országaiban, de jelenleg az Uber olyan jelentős piacokon nem működtetheti a bevett modelljét, mint Japán, Dél-Korea, Németország, Argentína, Spanyolország vagy Olaszország. Ehhez jön még, hogy a Goldman szerint a munkaerőköltségek, illetve a nyereségesség hiánya szintén komoly fejfájást okozhat a befektetőknek.
Az Uber tevékenységét azonnal negatívan érinti, ha bármilyen ország szabályozó hatósága intézkedéseket hoz a fuvarmegosztás modellje, az ezekhez köthető fogyasztóvédelem és/vagy az önvezető autók fejlesztése vagy üzembe helyezése kapcsán – mondta a kutatás vezetője, Heath Terry.
Ezzel együtt Terry és csapata továbbra is optimista az Uber részvényével kapcsolatban.
A befektetési banknál 56 dolláros célárfolyamot tűztek ki a papírra, ami nagyjából 32 százalékos ralit vetít előre a jelenlegi szinthez képest.
Emellett a Goldmannál vételi javaslatot adtak ki az Uber részvényekre.
A mostani jelentés nem sokkal aztután látott napvilágot, hogy az Uber a múlt héten összesen 1,01 milliárd dolláros nettó veszteségről jelentett az idei első negyedévre. Ez akkor ismét felvetette a kérdést, hogy mekkora kockázatot jelent befektetői szempontból, hogy a sztárolt cégek belátható időn belül nem tudnak nyereséget termelni.
Az Uber részvénye szerdán 5 százalék feletti emelkedés mellett pontosan 45,00 dolláron zárt.