A mozifilmek előtt vetített hirdetési piac világszerte 4,6 milliárd dollár (kb. 1300 milliárd forint) bevételt termelt eddig 2019-ben, ami 6,8 százalékkal magasabb az előző évhez képest.
A World Advertising Research Center (WARC) szerint ez
gyorsabb növekedés, mint bármely más hagyományos hirdetési formátumnál
– például a televízió, a rádió vagy a hirdetőtáblák esetében –, ugyanakkor alacsonyabb, mint a mobiltelefonoknál vagy az online videóknál megosztott reklámok növekedése.
A globális hirdetési piac növekedése idén várhatóan 4,6 százalék lesz.
Ugyan a reklámpiac kis hányadát teszi ki a mozikban vetített hirdetések – 0,7 százalék –, mégis igen népszerűek a nagy formátumuk és a közönség miatt.
Ráadásul a hirdetők itt biztosak lehetnek abban, hogy reklámjuk ott jelenik meg, ahol szánják, vagyis a kiválasztott filmek előtt, ezzel pedig egy általuk preferált vásároló közönséget érnek el.
A WARC szerint Kína uralja a mozireklámok piacát:
az országban 1,8 milliárd dollárt költöttek erre idén,
ami 75 százalékkal több, mint 2015-ben (kb. 520 milliárd forint).
Összehasonlításképpen: az Egyesült Államokban 735 millió dollárt költöttek a cégek a mozikban futó reklámokra.
Az IHS Markit adatai szerint
Kínában 2018-ban több mint 9 ezer új mozivásznat telepítettek,
főleg kisebb városokban. Ráadásul az ázsiai ország egyre fontosabbá válik a filmek piacán is: 2018-ban mintegy 9 milliárd bevételt termeltek a mozifilmek, míg az USA és Kanada közösen 11,9 milliárdot – állítja az Amerikai Mozgóképszövetség.
Továbbá a WARC jelentése szerint a kínai mozipénztárak bevétele 2020-ban meghaladhatja az USA filmszínházainak bevételét.
Jól megy a hazai mozis reklámozás piaca is. A Magyar Reklámszövetség tavalyi adatai szerint a hazai reklámpiaci bevétel ugyan csak 1,1 százaléka származott a mozikból 2018-ban, de az elért eredmény így is tekintélyes.
A teljes mozis reklámbevétel mintegy 2,85 milliárd forint volt 2018-ban.
Ugyanakkor a növekedés látványos volt a megelőző évhez képest: a mozikban elhelyezett reklámokra 15 százalékkal többet költöttek, mint 2017-ben.