A Southwest Airlines pilóták szakszervezete a héten nyújtotta be a keresetet a bíróságra a pilóták nevében, mivel a cég „szándékosan" megtévesztette a pilótákat a repülőgép biztonságával kapcsolatban, továbbá
a több ezer 737 Max repülőgép földön tartása miatt csökkent a pilóták munkalehetősége.
Fél éven belül két alkalommal is katasztrófa történt a 737 Max repülőgépekkel. A balesetekben 346 ember vesztette életét a gép szoftverhibája miatt. Általános rendelkezés szerint egyelőre sehol nem engedik felszállni ezt a géptípust. A Boeing legutóbbi negyedéves jelentésében - a repülési tilalom miatt - rekord magas 3,7 milliárdos veszteségről számolt be. A cég korábban százmillió dolláros alapot hozott létre a katasztrófában meghaltak családtagjai számára.
Nem várható el, hogy pilótáink jelentős részét egyre nagyobb anyagi veszteség érje a Boeing gondatlansága miatt"
– nyilatkozta Jonathan Weaks, a szakszervezet elnöke.
A repülőgépgyártó ugyanakkor nyilatkozatában kifejtette, hogy érdemtelennek tartja a pilóták perét, és a cég megteszi a szükséges válaszlépéseket.
A Boeing 737 Max repülőgépek jelenleg a Szövetségi Repülési Igazgatóság jóváhagyására várnak és ez remélhetőleg még az idén megtörténik.
A Southwest légitársaság január 5-ig napi 180 járatát törölte a kieső repülőgépek miatt. A légitársaságot rendkívül súlyosan érintette a leállás, mivel a 737 Max repülőgépek legnagyobb üzemeltetője, és becslések szerint a leállás 8 százalékos szolgáltatáscsökkenést eredményezett a Southwestnél.
A pilóták által indított per további bírósági kereseteket hozhat, mivel számos légitársaság – például az American Airlines és a United Airlines – is kénytelen volt naponta több száz járatot törölni.