A bébi- és gyermekápolási termékeket gyártó vállalat magát a vezető babatörlőkendő márkaként határozza meg, és bejelentésében azt állítja, a változtatással a következő években 1600 tonna műanyaghulladéktól szabadítja meg, igaz, egyelőre csak a brit kiskereskedelmet. A cég azt is közölte, átalakítja a csomagolási logikáját is, és a több csomagból álló úgynevezett multipack-okról szintén eltávolítja a külső, műanyagból készült ragasztószalagokat és hasonló anyagokat.
A cégnél elmondták: piackutatási eredményeik szerint a kisgyerekes anyukák számára fontos a környezettudatos magatartás, ugyanakkor nem szeretnének lemondani a törlőkendők jelentette kényelemről sem.
A Huggies megrendelésére készült felmérés szerint a brit szülők 85 százaléka, naponta átlagosan 24 darab törlőkendőt használ el.
Ez egy évre vetítve, 8760-at jelent. Más számítások szerint ez Angliában évi 14,8 milliárd darab törlőkendő felhasználását jelenti.
A termékcsoportra tehát óriási igény van.
A vállalat azt is közölte, fenntarthatósági lépéseik okán, már sikerült 50 százalékkal csökkenteniük a törlőkendők gyártása során felhasznált műanyag mennyiségét. Ezzel közlésük szerint már 2019 végéig 50 tonna műanyagot takarítottak meg.
A cégnél azt is bejelentették, hogy - együttműködve környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezésekkel és szervezetekkel - öt éven belül szeretnék elérni azt, hogy termékeik csomagolása teljes egészében újrahasznosítható anyagokból álljon.