Az elmúlt időszakban már érkeztek elemzések azzal kapcsolatban, hogy az Y generáció komoly változásokat hozhat az USA teljes gazdaságában. A fiatalok megtakarítási és kiadási szokásai ugyanis alapjaiban eltérnek a korábbi generációk szemléletétől.
A CNBC-nek nyilatkozva most a Smead Capital Management elemzője fejtette ki, miben látja a legfontosabb változást.
Bill Smead szerint a 21 és 38 év közötti amerikaiak a következő évtizedben elsősorban a „szükséges kiadásokat" helyezik majd előtérbe.
Ez pedig komoly eltérés volna a megelőző évtizedhez képest, amikor ez a korosztály jelentős részben költött nem esszenciális javakra és szolgáltatásokra.
Az elemző hangsúlyozta, az Y generáció hamarosan egyre kevésbé akar majd pénzt kiadni a legújabb Apple termékekre, vagy kézműves sörökre. E helyett inkább a megtakarításra fókuszál majd, illetve olyan, nagyobb kiadásokat jelentő tételekre, mint a saját ingatlan vagy autó.
Ez pedig igen komoly fordulópontot jelenthet az Egyesült Államok gazdasága számára. Főleg, hogy a Pew Research számításai szerint az idei év az, amikor az Y generáció a legnagyobb létszámmal bíró felnőtt nemzedékké válik a világ legnagyobb gazdaságában. Ez számszerűsítve azt jelenti, hogy 89 millió amerikai tartozik a 21 és 38 évesek közé a 330 milliós összlakosságból.
Ezzel párhuzamosan az amerikai gazdaság igen izgalmas helyzetben van, ami miatt nem könnyű kiszámolni, hogy alakul majd a lakosság hangulata.
Egyfelől a jegybank egy példa nélküli élénkítést hajtott végre a 2008-as válság után, amelyet elkezdett lezárni, majd most ismét a kamatcsökkentés felé fordul a Fed.
Ehhez jön, hogy bár a munkanélküliségi ráta 50 éves mélyponton van, a GDP-növekedés lassul. A jegybank saját várakozásai szerint 2019-ben már csak 2,2 százalékos lesz a növekedés, szemben a 2018-ban mért 2,9 százalékkal. Az pedig továbbra is nyitott kérdés, hogy a következő időszakban fenyegeti-e recesszió az Egyesült Államokat.